۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۰۷۱۰۱
امام جمعه تبریز مطرح کرد؛

نقش شهید بهشتی در تحول دستگاه قضائی کشور/ روز قدس بستر ساز نابودی اسرائیل است

حجت السلام والمسلمین آل هاشم کار دستگاه قضا را در مقابله و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با بی عدالتی‌ها مهم ارزیابی کرد و گفت: شهید بهشتی دستگاه قضایی کشور را متحول کرد.
دیدار مسؤولان تشکیلات قضائی استان  با نماینده ولی فقیه در آذربایجانشرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم  امروز در دیدار جمعی از مسؤولان و کارکنان دستگاه قضایی استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفای وی، اظهار داشت: خاطره شهادت این شهید بسیار تلخ و فراموش نشدنی است.

وی از شهید بهشتی به عنوان معمار دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: شهید بهشتی همان گونه که در حیاتش مایه برکت برای مردم و انقلاب بود شهادتش هم موجب تحکیم و تقویت انقلاب و نظام شد، برکات وجودی این شهید بزرگ وار برای جامعه ما هنوز تداوم دارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حوادث هفته نخست تیر ماه سال 60 از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد، گفت: از جمله حوادث این روزها، حادثه تروریستی 6 تیر است که رهبر معظم انقلاب در این حادثه دچار مصدومیت شدید شدند، اما به فضل الهی وجود شریفشان برای این ملت به عنوان یک ذخیره باقی ماند.

وی با تأکید بر تبیین ابعاد فاحعه 7 تیر و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش در این حادثه، تصریح کرد: شهید بهشتی که به تعبیر امام خمینی (ره) به تنهایی یک ملت بود و حتی با شهادتشان نیز موجب تقویت انقلاب شد، یاد این شهدای بزرگ به ویژه شهید بهشتی باید همیشه زنده بماند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نقش شهید بهشتی را در شکل گیری و سازمان دستگاه قضا را مهم تلقی کرد و یاد آور شد: شهید بهشتی در تحول دستگاه قضایی کشور بسیار زحمت کشید، این شهید بزرگوار را می توان شهید مسیر اسلام، انقلاب و ولایت فقیه خواهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کار دستگاه قضا را در مقابله و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با بی عدالتی‌ها مهم ارزیابی کرد و گفت: قضاوت و دادرسی در اسلام با اهمیت و در برخی تعابیر از آن به عبادت یاد شده است، دستگاه قضا در تحقق عدالت باید بیش از گذشته وارد میدان شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به جمعه آخر ماه رمضان و روز جهانی قدس، بر حضور پرشور در این روز تأکید کرد و ابراز داشت: این روز بزرگ یادگار امام راحل است تا با آگاهی و اتحاد امت مسلمان غده سرطانی اسرائیل بیش از این در منطقه ریشه نکند و در نهایت ریشه کن شود./854/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات