۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۰۲۰۳۲
مدیر کل ارشاد قم خبر داد؛

کنگره ملی شعر کرامت در قم برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری کنگره ملی شعر کرامت در مرداد ماه خبر داد.
حسینی کاشانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم،  سید موسی حسینی کاشانی در خصوص کنگره ملی شعر کرامت گفت: این کنگره ویژه پاسداشت شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) از سری برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا ( ع) مردادماه ١٣٩٦ در قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره ائمه اطهار و اهل بیت(ع)بویژه حضرت  فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار در زمینه سیره و شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی از جمله اهداف مهم این کنگره است.

وی در ادامه تصریح کرد: محورهای فراخوان  نخستین کنگره ملی شعر کرامت شخصیت و  ابعاد زندگانی حضرت فاطمه معصومه(س)، هجرت حضرت فاطمه معصومه(س)، فرهنگ رضوی، فضایل و مناقب حضرت فاطمه معصومه(س) می باشد که در دو قالب غزل و مثنوی تا بیستم اردیبهشت ماه سال آینده پذیرای آثار هنرمندان سراسر کشور خواهد بود.

 وی افزود: بخش ویژه ای را نیز برای این کنگره عظیم طراحی کرده ایم که در آن به تولید آثاری پرداخته می­شود که محتوا و مضمون آثار حول محور کرامت انسانی با الهام از آموزه های رضوی، اهل بیت(ع) و قرآن کریم باشد .

حسینی کاشانی در پایان تاکید کرد: این کنگره با مشارکت و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستانه مقدسه کریمه اهلبیت حضرت فاطمه معصومه(ع) برگزار می شود./۸۷۲/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات