۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۰۱۸۴۲
امام جمعه شوش:

مسؤولان در برابر فساد مالی و خطای نزدیکان خود سکوت نکنند

حجت الاسلام امام با اشاره به شیوه حکمرانی سردمداران کشورهای اسلامی آنها را لکه ننگی برا دامان اسلام دانست.
حکومت اسلامی

حجت الاسلام سیدمحمد امام، امام جمعه شوش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز در رابطه با نحوه برخورد حضرت علی(ع) با حقوق شهروندی اظهار داشت: حقوق شهروندی در زمان حکومت حضرت علی(ع) به طور مساوات انجام می گرفت به ویژه در مسائل اقتصادی و کمک به اقشار ضعیف، اما در فرهنگ غرب این حقوق شهروندی نقض می شود.

امام جمعه شوش درباره ارتباط اسلام با حقوق شهروندی گفت: حکومت اسلامی باید تبری جستن از ظالم، یاری رسانی به محرومان و مظلومان را در اولویت حکومت خود قرار دهد و حقوق گرفته شده مظلومان را از ظالم پس بگیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوش با تشریح رفتار حاکم اسلامی در قبال مردم اظهار داشت: مسؤولان حکومت اسلامی در قبال فساد مالی و هرگونه خطای نزدیکان خود جفا نکند و حق محرومان و مظلومان که حق برخورداری از مسکن، خوراک، پوشاک و حداقل وسایل زندگی است را برای آنها فراهم کند.

حجت الاسلام امام در ادامه با تبیین سیره حضرت علی(ع) در برابر اقشار ضعیف و محروم، بیان داشت: در دوران حکومت مولای متقیان حضرت علی(ع) یک نفر فقیر هم در شهر کوفه نبود در حالی که غذای آن حضرت نان خشک و نان جو بود چون می فرمود شاید در شهر کسی قادر به توانایی خرید نان ندارد و من نان گندم و تازه نمیخورم که با آن فقیر هم درد و مساوات باشم.

وی با اشاره به شیوه حکومت داری سردمداران کشورهای اسلامی، خاطرنشان کرد: سردمداران کشورهای  اسلامی برخلاف منش اسلامی علیه مردم مظلوم یمن و بحرین ظلم می کنند و نتیجه می گیریم این ها حکام اسلامی نیستند و فقط اسم اسلام را یدک می کشند و لکه ننگی بر دامان اسلام هستند.

امام جمعه شوش در پایان اظهار داشت: اسلام حقیقی یعنی همه مسلمانان باید از حقوق شهروندی مساوی برخوردار باشند و حاکم اسلامی نباید میان مردم تبعیض قرار دهد و وظیفه همه ماست که اسلام رحمانی و حقیقی را به همه معرفی کنیم./9453/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات