۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۹۹۱۷۵
حماسه ۹۶/ رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی:

مردم به نزدیک‌ترین شعب اخذ رأی مراجعه کنند

شبستری گفت: به عموم مردم همیشه در صحنه استان توصیه می کنیم نزدیک ترین محل اخذ رأی را انتخاب کنند یا به شعبی مراجعه داشته باشند که تراکم جمعیت کمتری دارند.
سعید شبستری خیابانی

سعید شبستری خیابانی، رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که گزارش‌های رسیده از نقاط مختلف استان حاکی از حضور کم‎‌نظیر مردم در انتخابات دارد، اظهار داشت: تعدادی از مساجد و مراکز اخذ رأی در تبریز با ازدحام جمعیت مواجه هستند.

وی با بیان این‌که احتماال تمدید مهلت اخذ رأی در استان بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: به عموم مردم همیشه در صحنه استان توصیه می کنیم نزدیک ترین محل اخذ رأی را انتخاب کنند یا به شعبی مراجعه داشته باشند که تراکم جمعیت کمتری دارند.

شبستری با اشاره به این‌که مساجد، مدارس و دیگر مراکز اخذ رأی در استان از نخستین دقایق صبح امروز شاهد حضور پرشور مردم برای مشارکت در آینده سیاسی کشور هستند، گفت: دومیلیون و 955 هزار و 332 نفر از مردم استان واجد شرایط رأی دادن هستند که 66 هزار و 102 نفر میز رأی اولی در استان وجود دارد.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که هر اطلاعیه و دستورالعمل جدیدی وزارت کشور به سرعت در اختیار شعب اخذ رای قرار می گیرد، افزود: لازم است مردم شریف استان تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به انتخابات را از مبادی رسمی و همچنین صدا و سیمای مرکز استان پیگیری کرده و به شایعات توجه نکنند.

وی با بیان این‌که اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور و رعایت آن الزامی است، گفت: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی وجود داشته باشد.

شبستری با اشاره به همزمانی انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا با انتخابات میاندوره ای مجلس در استان، گفت: به اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی حوزه های انتخابیه ای که همزمان این انتخابات را برگزار می کنند، توصیه می شود به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج کنند.

به گفته رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در تمام شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی و میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه اهر-هریس و مراغه-عجب شیر برگزار می شود./935/۲۰۳/ب2

 

ارسال نظرات