۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۴۹۷۷۲۲
حجت الاسلام رهبر:

برخی برای ماندن در قدرت اخلاق را زیر پا می گذارند/ مردم از فریبکاران رویگردانند

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بداخلاقی انتخاباتی موجب ترویج بداخلاقی در جامعه می‌شود، گفت: جنون قدرت سبب می‌شود فرد برای ماندن در قدرت دست به هرکاری بزند و اصول اخلاقی را زیرپا بگذارد.
حجت الاسلام رهبر

حجت الاسلام محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ضمن ابراز تأسف از سکوت و بی اطلاعی دستگاه‌های فرهنگی نسبت به امضا شدن سند 2030، گفت: سؤال من این است که چرا دستگاه‌ها و نهادی فرهنگی مربوطه در خواب هستند و متوجه امضای چنین سندی نشدند و منتظر ماندند تا رهبر معظم انقلاب نسبت به این سند موضع گیری کنند بعد آنها وارد میدان شوند.

تصویب سند 2030 در سایه خواب غفلت دستگاه های فرهنگی رخ داده است

وی در ادامه افزود: دستگاه‌های مختلفی وجود دارند که همه آنها در امر فرهنگ  تعلیم و تربیت دخیل هستند و این جای تعجب دارد که چنین دستگاه‌هایی نسبت به همچین سندی ساکت هستند و حتی برخی آن را تأیید هم می‌کنند و کار را به جایی می‌کشانند که شخص رهبری در این موضوع ورود پیدا کنند و مانع از اجرایی شدن چنین سند خطرناکی بشوند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به رشد تهاجم فرهنگی علیه کشور، اظهار کرد: برخی مسؤولان تنها به فکر قدرت و مسؤولیت خود بوده و از مسائل مختلف و دغدغه‌های مردم غافل هستند، مردم باید مسائل و مشکلات مختلف موجود در کشور را ببینند و بر اساس آن قضاوت کنند که به چه کسی باید رأی داد و انتخاب چه کسی به صلاح کشور است.

حجت الاسلام رهبر با بیان اینکه مردم رفتارهای پوپولیستی و عوام فریبانه را نمی‌پسندند، تصریح کرد: فریبکاری‌ها موجب می شود تا مردم از اشخاصی که قصد فریب دادن آنها را دارند رویگردان شوند، یکی از این بداخلاقی‌ها همین موضوع دیوار کشیدن در پیاده‌روها است، این یک دروغ آشکار و تهمت بزرگ و یک گناه است که باید از چنین رفتاری پرهیز شود، انسان باید به فکر پاسخ به خداوند باشد، اینکه در مناظره و در تبلیغات بداخلاقی شود و فقط تخریب کنند و به جای ارائه برنامه‌ها و گزارش عملکرد بداخلاقی را در جامعه ترویج کنند، پسندیده نیست.

به جای بداخلاقی دولتی‌ها باید پاسخگوی مشکلات جامعه باشند

وی خاطرنشان کرد: شاهد گرانی همه چیز در کشور هستیم اما مردم درآمدی ندارند، مشکلات معیشتی بسیاری در جامعه رشد کرده است و باید کاندیداها نسبت به این موضوعات برنامه‌های خود را ارائه دهند و قطعا دولت هم باید پاسخگوی این باشد که چرا این مشکلات در کشور در حال رشد است، طرح این مباحث برای جامعه مفید است نه اینکه بداخلاقی و تندروی در فضای تبلیغاتی و مناظرات و انتخابات در کشور رواج پیدا کند.

امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از بداخلاقی‌های تبلیغاتی بسیار در ستادهای آقای روحانی، گفت: برخی حرف‌هایی که زده می‌شود برخلاف عقل و دین و اخلاق است، این حرف‌هایی که زده می‌شود و مطالب غیرواقعی که برای تخریب افراد استفاده می‌شود سوژه‌هایی می‌شود برای دشمنان که کاملا به زیان کشور و مردم و خود کاندیداها خواهد بود.

حجت الاسلام رهبر بداخلاقی‌های انتخاباتی را به جنون قدرت تعبیر کرد و افزود: این جنون موجب می‌شود فرد برای ماندن در قدرت و یا دستیابی به قدرت دست به هرکاری بزند و اخلاق و اصول اخلاقی را زیرپا بگذارد، این بداخلاقی‌ها واقعا در جناح انقلابی به ندرت ممکن است دیده شود و این برخاسته از تقیدات این طیف به اصول شرعی و اخلاقی است و این موضوع موجب دلگرمی مردم و رضایت شهدا و خانواده شهدا شده است./301/1304/ب1

ارسال نظرات