۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۴۹۱۳۸۲
با حضور مسؤولان و اقشار گوناگون صورت گرفت؛

برگزاری همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب در قم

نخستین همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان قم با حضور مسؤولان جبهه، جمعی از مسؤولان کشوری و حضور پرشور اقشار گوناگون مردم در تکیه شاه خراسان قم برگزار شد.
اولین همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی استان قم جمعه شب با حضور مسؤولان جبهه، جمعی از مسؤولان کشوری و حضور پرشور اقشار گوناگون مردم در تکیه شاه خراسان قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این همایش با حجج اسلام محمدرضا آشتیانی، مجتبی ذوالنور، مهدی چمران، احمد امیرآبادی و محمدباقر ذوالقدر از چهره های سرشناس حاضر در این همایش بودند.

در ابتدای برنامه حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی در سخنانی کوتاه گفت: خداوند متعال در قرآن می فرماید تقوا پیشه کنید و سخنان محکم و استوار بگویید متاسفانه در ایام انتخابات گاهی سخنان بیهوده گفته شده و وعده های پوچ داده می شود که نباید این گونه باشد. امیدواریم افراد به احترام ماه مبارک رجب تقوا پیشه کرده و قول سدید بگویند.

در ادامه مهدی چمران نایب رییس شورای مرکزی جبهه مردمی گفت: فکر و گفتمان ما با آنچه که ابر قدرت ها می خواهند تفاوت بسیاری دارد. سعی آنها این بود که انقلاب به پیروزی نرسد اما وقتی انقلاب به پیروزی رسید به هر نحوی که می توانستند علیه انقلاب کار کردند و روش های گوناگونی از جمله تهاجم فرهنگی و هجمه اقتصادی و براندازی را دنبال کردند اما به هدف خود نرسیدند و انقلاب با اقتدار با پیش می رود.

وی با بیان این که دشمن در حال حاضر استحاله از درون را دنبال می کند، افزود: ما با سرمایه های بسیاری که داریم و با اتحاد می توانیم روی پای خود ایستاده و به کدخدا و نوکران او نیازی نداشته باشیم، باید به داخل و نیروهای درون اتکا کنیم نه این که نگاه به بیرون داشته باشیم دشمن از توان علمی ما در زمینه هسته ای وحشت کرد که پا برای مذاکره پیش گذاشت. ما می توانیم با تکیه به درون مشکلات را حل کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: همه شاهد بودند که متاسفانه در برجام دبه کردند این کار که به پشتیبانی و اتحاد درونی نبود و اندکی از سیاسیون می خواستند به جایی برسند نتیجه ای پیدا نکرد.

وی با اشاره به اهداف تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلابی ادامه داد: مساله ما فقط پیروزی در انتخابات نیست بحث ما تفکر انقلاب و اسلام ناب است با برگزاری جلسات و دو مجمع سه هزار نفری به ۵ نفر نهایی رسیدیم که باید پای درعرصه رقابت بگذارند؛ متاسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان ما بیکار هستند. به جای این که تولید خود را واگذار به دیگران کنیم باید نیروهای خود را با منابع و ثروت ها به کار بگیریم. با استفاده از آن می توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

چمران اظهار داشت: تشتت و تفرق را تجربه کردیم و نتیجه آن را دیدیم عقل سلیم حکم می کند که با اتحاد انسجام پیش برویم و از تشتت بپرهیزیم.

وی ادامه داد: نباید دنبال مصلحت اندیشی های گروه های بزرگ و کوچک باشیم بلکه بر اساس واقعیت ها باید صلاح ملت را در نظر گرفت،ما می توانیم با اتحاد و وحدت روی پای خود بایستیم.

سپس محمد باقر ذوالقدر رییس ستاد اجرایی جبهه گفت: جبهه مردمی حرکت سیاسی نیست بلکه پاسخ به نیاز ضروری انقلاب برای حل مسائل  کشور است؛ فراخوان جبهه با لبیک ارزنده ای از سوی نیروهای انقلاب مواجه شده است.

وی افزود: انتخابات در کشور مساله ای سرنوشت ساز است که مردم تعیین کننده هستند و امر تشریفاتی محسوب نمی شو، انتخابات از نمادهای مردم سالاری دینی بوده و نظام بر رای مردم استوار است؛ همه انتخابات ها در کشور مهم است اما انتخابات ریاست جمهوری اهمیت ویژه ای دارد چون در آن دولت یعنی مهم ترین رکن کشور شکل می گیرد که امکانات را در اختیار دارد.

ذوالقدر با بیان این که مادامی که کشور از پشیبانی مردمی برخوردار بوده و متحد باشد دشمنان نمی توانند آسیبی جدی وارد کنند، ابراز داشت: اگر کشور از درون دچار ضعف و ناکارامدی شود و مردم امید خود را از دست دهند نقطه شروع مشکلات و خدایی نکرده فروپاشی است؛ اگر ساخت درونی ما دچار ضعف باشد همه تهدیدها می تواند فعلیت پیدا کند.

وی عنوان کرد: اگر مشکلات به سرعت چاره نشود به بحران تبدیل خواهد شد؛ با مشکلات اقتصادی و در اثر آن با مشکلات اجتماعی بسیاری مواجه هستیم، مشکلات اقتصادی ام المصائب و زمینه بسیاری از معضلات دیگر است؛ رکود و بیکاری بی سابقه ای وجود دارد و بسیاری از کارخانه ها تعطیل شده یا با حداقل ظرفیت کار می کنند؛ دولت مدعی است تورم را کنترل کرده اما آنچه حس می کنیم اینگونه نیست و این ادعا برای مردم قابل لمس نیست.

رییس ستاد اجرایی جبهه مردمی خاطرنشان کرد: فساد مالی زمینه تحرک درست اقتصادی را سلب کرده و سبب تبعیض در جامعه شده است. بخشی از مشکلات ناشی از تلاش دشمن برای ضربه زدن است اما بخش قابل توجهی مربوط به ضعف و ناکارمدی داخلی و دستگاه های مسؤول است.

وی اضافه کرد: از ارزش های انقلابی در اداره کشور فاصله گرفته ایم و بسیاری از مدیران دچار استحاله فکری و فرهنگی شده اند بسیاری از آن ها به رفاه طلبی و اشرافی گری روی آورده اند اگر از انقلاب فاصله بگیریم از افتخارات خود فاصله گرفته ایم؛ هر جا به برای خوشامد دشمنان کوتاه آمدیم دچار ضعف شدیم؛ راه حل مشکل اصلاح مدیریت کشور است اداره امور کشور باید با روش، منش و رویکرد انقلابی باشد.

ذوالقدر گفت: در آستانه ورود به انتخابات ریاست جمهوری هستیم که آزمونی بزرگ برای حفظ موقعیت بین المللی و منطقه ای ایران است اگر مدیریت کشور اصلاح نشود همه دستاوردهای جهانی و منطقه ای ما از دست می رود برای حفظ دستاوردها و حل مشکلات داخلی باید به انتخابات توجه داشته باشیم که یک گام برای اصلاح مدیریت کشور است.

وی افزود: باید دولتی با نشاط کارامد  و سرزنده روی کار بیاید دولتی که به جای توجه به داخل چشم به خارجی ها نداشته باشد و انقلابیون را تضعیف نکند دولتی که مجری نقشه های دشمن برای انقلابی زدایی نباشد.

رییس ستاد اجرایی جبهه مردمی با بیان این که باید دولتی سرکار باشد که به کدخدای موهوم دل نبندد و دستاوردها را حفظ کند، اظهار داشت: تلاش جبهه این است که نیروهای انقلابی منسجم و متحد شوند هر کس نگران سرنوشت کشور است و دغدغه دارد باید عزم جدی داشته باشد و هدف را اداره انقلابی و کارامد کشور قرار دهد.

وی ادامه داد: باید با بصیرت و دقت دولتی انقلابی تشکیل دهیم و تلاش جبهه مردمی در این راستا است که ادامه خواهد داشت، ۵ نفر معرفی شدند که در نهایت به یک نفر حواهیم رسید علت شکست ما در دوره قبل عدم وحدت نیروهای انقلاب بود؛ همه دغدغه مندان باید تمام ظرفیت را پای کار بیاورند تا کار به درستی پیش رود.

ذوالقدر ابراز داشت: اگر موفق شدیم و دولتی کارامد سرکار آمد همه باید این دولت را حمایت و پشتیبانی کنند و اگر کم گذاشت مطالبه گری داشته باشند، اگر هم موفقیتی نبود جبهه باید باشد تا جلوی رفتارهای نادرست را بگیرد./1323/پ۲۰۲/ص

ارسال نظرات