۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۹۰۵۴۳
آیت الله علوی گرگانی:

هیچ چیز به اندازه اخلاص، کارهای انسان را پیش نمی برد

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به لزوم اخلاص در همه فعالیت ها بویژه کار برای اهل بیت(ع) گفت: هیچ چیزی به اندازه اخلاص، کار را پیش نمی برد.
علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای دبیرخانه دائمی کنگره سیره اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه مسأله ولایت حضرت علی(ع) مسأله عجیبی است که حضرات ائمه نیز به آن اشاره دارند، اظهار داشت: هیچ کس بعد از رسول خدا به شأن و مقام ایشان نمی رسد و از هیچ فردی هم به اندازه ایشان حقوق ضایع نشده است.

وی عنوان داشت: هرچه قدر بتوانیم از چهره مظلومیت ایشان بکاهیم ارزش دارد، همچنانکه در زیارت ایشان ما حضرت را اولین مظلوم در اسلام می دانیم و به همین دلیل جا دارد بیشتر تلاش کنیم و زحمت بکشیم و کار شما نیز در این کنگره بسیار ارزش دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه با بیان اینکه ولایت حضرت علی(ع) ایمنی از آتش جهنم است، خاطرنشان کرد: حضرت بدون شک از کسانی که زیر سایه ولایت ایشان باشند دستگیری می کند و نکته مهم دیگر این است که سیره حضرت علی(ع) کار کردن با اخلاص و جهاد تنها برای خدا است، بنابراین اگر در رفتار و کردار ما غیرخدا باشد ارزشی ندارد.

وی افزود: هیچ چیزی به اندازه اخلاص، کار را پیش نمی برد و البته در روایات داریم انسان های مخلص نیز هم در خطر هستند، چراکه هوا و هوس و برنامه های اجتماعی دنیا، انسان را زود از مسیر خارج می کند، بنابراین اگر کاری خالص برای خدا باشد برای انسان فایده خواهد داشت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه در کارهای خدایی اسم و رسم و عناوین کنار می رود، خاطرنشان کرد: در این صورت است که هرکسی در حد توان خود کار می کند و دنیا و ما فیها برای او ارزشی ندارد و می تواند با کار کردن برای اهل بیت(ع) مدالی پرافتخار برای خود کسب کند.

وی در پایان با اشاره به درخواست اعضای کنگره دائمی سیره اهل بیت(ع) مبنی بر ارسال پیام تصویری ایشان به همایش اختتامیه سیره امیرمؤمنان در اردیبهشت ماه، یادآور شد: مراجع و بزرگان حوزه خود را خادم اهل بیت(ع) می دانند و ما هرکاری که از دستمان بربیاید برای این خاندان الهی می کنیم و با این کنگره نیز همکاری خواهیم داشت./1330/پ202/ص

ارسال نظرات