ترویج عرفان حسینی راه مبارزه با عرفانهای کاذب
حجت الاسلام محمدرضا صالحیان، مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره الگوی عرفانی مکتب اباعبدالله الحسین(ع) برای جوانان و دوری از عرفانهای کاذب، گفت: اصل عرفان متعلق به امام حسین(ع) است و دعای عرفه اباعبدالله(ع) و مناجات عاشقانه اش با خداوند بهترین الگوی عرفانی است، دعای عرفه اسمش هم گویای هویت عرفانی آنست.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) عرفان را در عمل و در واقعه عاشورا نشان داد، اگر دیگران ادعای عرفان دارند اما در عمل چیزی از آنها مشاهده نمی شود، سیدالشهدا(ع) خودش و همه هستی و خانواده خود را فدای خداوند و راه دین خداوند کرد و این معنای عشق و عرفان حقیقی است.
مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، افزود: اصل عرفان در خاندان اهل بیت عصمت و طهارت است، اندیشه امام حسین(ع) یک اندیشه و تفکر عرفانی است، باید عرفان را از حرکت اباعبدالله(ع) و دعای عرفه ایشان استخراج کنیم و آن را تبدیل به کتابهای علمی و دانشگاهی کنیم.
حجت الاسلام صالحیان در ادامه بیان داشت: اگر عرفان حسینی که همان عرفان حقیقی است و تشنگی جوانها را هم برای رسیدن به خدا جوابگوست در مساجد و در حلقات معرفتی جوانان ما مطرح شود و به صورت سازماندهی شده به آن پرداخته شود، یقین بدانید که دکان و کاسبی عرفانهای کاذب تخته خواهد شد.
وی گفت: عرفان یکی از نیازهای بشر است، وقتی کالای با کیفیت و با کارآیی بالا در بازار عرضه نشود مردم به ناچار برای رفع حاجت خود به اجناس تقلبی روی می آورند و اصلاً نمی دانند که این کالا دروغین است و تنها به ظاهر آن اکتفا می کنند، اگر عرفانهای کاذب و صوفیگری هم مشتریانی در میان جوانان دارند به همین دلیل است که جوانان طعم عرفان حسینی را نچشیده اند.
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هر چیزی که نوع کاذب و دروغین آن در جامعه وجود دارد نشان دهنده نیاز مردم به آن چیز یا کالاست، هر چیزی اصل و حقیقت آن موجود است، حتماً کاذب و جعلی آن هم موجود است و همواره افرادی هستند که بخواهند سوء استفاده کنند، چون اسکناس هزار تومانی داریم، تقلبی آن را هم داریم، اما چون اسکناس 7 هزار تومانی نداریم پس جعلی آن هم وجود ندارد، باید همواره به دنبال جنس و ماهیت اصلی نیازهای خود بگردیم و یادمان باشد که ممکن است بسیاری از اجناس جعلی باشند./302/869/ب1