۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۵۹۷۹۶
با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی؛

آیین بدرقه زائران و خادمان اربعین در مشهد برگزار می شود

مراسم بدرقه زائران و خادمان اربعین حسینی همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم رضوی برگزار می شود.
 آیین بدرقه زائران و خادمان اربعین در مشهد برگزار می شود  آیین بدرقه زائران و خادمان اربعین در مشهد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آيين بدرقه خادمان اربعين حسينی متشکل از نهادهای مختلف همزمان با سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) مصادف با هفتم ماه صفر  در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

این مراسم دوشنبه 17 آیان ماه در صحن انقلاب اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی همره با مداحی مداحان و ذاکران اهل(ع) برگزار می شود.

زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در این آیین خادمان و زائران اربعین حسینی را از مسیر ایوان نقاره خانه با عبور از دروازه قرآن بدرقه می کنند.

خدمتگزاری 200 خادم رضوی

300 برنامه فرهنگی ـ تبلیغی ـ مذهبی برای راهپیمایی عظیم اربعین از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی پبیش بینی شده است.

از سوی معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نیز 200 نفر از خادمان امام رضا(ع) اعزام می شوند تا در سه موکبی که به همین منظور وقف شده است، به زائران خدمتگزاری کنند.

بر اساس این گزارش، با هماهنگی ستاد مردمی اربعین حسینی مشهد، جمعی از تشکل های مردمی، مبلغان خواهر و برادر، مداحان اهل بیت، راننده اتوبوس، راننده تاکسی، آشپز به زائران پیاده اربعین خدمت رسانی می کنند.

در همین راستا با مشارکت جمعی از جوانان، طرح تاکسی صلواتی از مسیر اهواز به چذابه نیز راه اندازی شده است.

در آیین بدرقه زائران و خادمان اربعین که از سوی آستان قدس رضوی و ستاد مردمی اربعین حسینی مشهد برگزار می شود، 

متذکر می شود، عاشقان و ارادتمندانببه اهل بیت(ع) می توانند از طریق سایت سماح برای ثبت نام جهت شرکت در راهپیمایی اربعین اقدام کنند./1308/204/ب2

ارسال نظرات