۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۵۹۳۸۷
استاد حوزه علمیه خواهران:

13 آبان آغازگر تحولی عظیم در افکار مظلومان جهان بود

استاد حوزه علمیه گفت: سیزدهم آبان روزی است که برگی زرین در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد و ملت آزاده ایران با نیروی ایمان و توکل به خدا گامی بلند در تحقق آرمان‌های انقلابی و والای خود برداشتند.
راهپیمایی 13 آبان در تهران

شوکت شریف‌پور مشاور و مدرس مدارس علمیه خواهران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، گفت: در این روز برگی زرین در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد و ملت آزاده ایران با نیروی ایمان و توکل به خدا گامی بلند در تحقق آرمان‌های انقلابی و والای خود برداشتند.

وی در پاسخ به این سوال که مهم ترین پیامد 13 آبان چیست، اظهار داشت: یوم‌الله 13 آبان روزی است که در آن سرزمین‌مان با خون عزیز و پاک دانش‌آموزان و شهدا آبیاری شد و با خدشه‌دار کردن چهره‌ی آمریکای به اصطلاح ابرقدرت، سبب شد تا آمریکا جایگاه خود را از دست بدهد و تمام مستضعفین که از دست مستکبر جهانی دل‌خون بودند، از این اتفاق خوشحال شوند؛ به این دلیل که ما به نمایندگی از کل جهان بشریت زخمی و سیلی خورده از استکبار، حرف دل‌شان را زده بودیم.

شریف‌پور در ادامه بیان داشت: از دستاوردهای این روز، اعتماد به نفس و خودباوری ملت ایران بود که آغازگر تحولی در افکار مظلومان جهان شد، چرا که قبلا فکر می‌کردند که با قدرت‌های اینچنینی نمی‌توان مبارزه کرد، ولی به دنبال آن دیدیم که در بسیاری از نقاط جهان، سفارت آمریکا مورد تهدید قرار گرفت و قدرت پوشالی، شکست‌پذیری و زوال استکبار آشکار و علنی شد.

وی اظهار داشت: همچنین در این سال‌ها شاهد شکست این شیطان بزرگ در طبس و کودتای نوژه بوده‌ایم؛ همین امر بار دیگر توانمندی جمهوری اسلامی را در اذهان جهانیان افزود.

مشاور و مدرس مدارس علمیه در رابطه با مبانی دینی و قرآنی استکبار ستیزی بیان داشت: در اصل دین برای این آمده که انسان را از هر غیر خدایی آزاد کند؛ به صراحت در فرمایشات حضرت آقا داریم که انسان باید قبل از شروع نماز از شیطان برائت بجوید تا به آزادی، رشد و کمال واقعی درونی و بیرونی نائل شود.

وی در ادامه گفت: در کتاب آسمانی ما، مقاتله با ظالمان سفارش شده و در زیارت عاشورا، تمامی ستم‌گران در طول تاریخ که مانع رشد و شکوفایی انسان‌ها شده‌اند، مورد لعن و نفرین قرار گرفته‌اند؛ مبارزه با ظلم از فطریات انسان است و ما برای رسیدن به جامعه پاک شده از مزدوران و شیاطین و برای آماده ساختن جهان برای ظهور حضرت مهدی(عج)، باید در مقابل هر گونه نابرابری و بی عدالتی بایستیم تا جهان به شعور و آگاهی کامل دست یابد.

شریف‌پور ابراز داشت: هر فرد و کشوری که خوی ظلم و زیاده خواهی داشته و بخواهد دیگران را اجیر کند، مستکبر است؛ از این رو آمریکا مصداق بارزی از آن است که سال‌های متمادی قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد آن بوده‌ایم.

وی در اظهار به عدم موافقت با نظریاتی که برخی به دنبال القای این نکته هستند که دوران شعارهایی چون مرگ بر آمریکا گذشته و امروز باید با تعامل با قدرت‌های جهانی مشکلات را حل کرد و از شرایط پسا برجام بهره گرفت، گفت: تعامل همیشه خوب و لازم است ولی در شرایطی که هر دو طرف قصد تعامل داشته باشند و تاثیرات آن را هر دو طرف شاهد بوده و به صورت یک سویه نباشد؛ پس بهتر است خودمان را گول نزنیم و پسابرجام را به سمت دیگری تغییر دهیم، نه اینکه با روش اشتباه پیش برویم.

وی در پایان بیان داشت: ان‌شاءالله به زودی فریاد مرگ بر آمریکا که همان مرگ بر استکبار است، از خود سرزمین آمریکا به گوش جهانیان برسد و این شعار، از گفتار به رفتار در تمام لحظات هر یک از ما تبدیل شود تا به دور از اشرافیت، با استقامت و مقاومت در منطقه شاهد تحقق این شعار باشیم./302/966/ب1

ارسال نظرات