۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۵۶۲۰۱
با حضور مدیر کل ارشاد خراسان رضوی؛

برترین‌‌های برنامه‌‌های اوقات فراغت کانون‌‌های مساجد تجلیل شدند

برترین های برنامه های اوقات فراغت کانونهای مساجد خراسان رضوی و فعالان حوزه نماز استان با حضور سرابی تجلیل شدند.
کانونهای مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم اختتامیه برنامه های اوقات فراغت کانونهای مساجد خراسان رضوی و تجلیل از برترین های حوزه نماز در استان با حضور سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حجت الاسلام امرالله سبحانی نیا، رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی و جمعی از فعالان کانونهای مساجد استان ظهر امروز 28 مهر در سالن همایش های حج و زیارت خراسان رضوی برگزار شد.

سرابی در این نشست گفت: فعالیتی بزرگتر و مهم از ترویج امر نماز سراغ ندارم و هر آنچه که در این عرصه انجام شده است بسیار ارزشمند است چرا که ترویج فرهنگ نماز مهمترین کار فرهنگی است.

وی با بیان اینکه برای ترویج نماز می توان از ابزارهای فرهنگی و هنری و ظرفیتهای ارزشمند کانونهای مساجد بهره برد، افزود: در واقع ما باید در عرصه فرهنگ و هنر در پیشانی فعالیتهای خودمان، ترویج نماز را قرار بدهیم.

سرابی با بیان اینکه امروز در این عرصه فعالیتهایی انجام می شود که آنها بدون اعتبار است، اظهار کرد: کار فرهنگی از سوی این مدیران براساس باورها و ارزش مداری است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: کانونهای مساجد مدیریت فرهنگی توأم با ارزشها است و فعالیت در این عرصه نیاز به توفیق دارد و از این بابت شکر می کنیم که در راستای توسعه و ترویج نماز اهتمام داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های اوقات فراغت کانونهای مساجد خراسان رضوی در تابستان امسال گفت: محور این برنامه ها حول ارزشها، شادابی و نشاط معنوی طراحی شده است.

سرابی با بیان اینکه حجم گسترده فعالیتهای اوقات فراغت کانونهای مساجد استان نشان از رشد کمی و کیفی این فعالیتها دارد، تصریح کرد: فعالیتهای فرهنگی حول محور ارزشها و نشاط معنوی برای جوانان از مصادیق مواجهه و مبارزه با جنگ نرم است.

وی ادامه داد: در واقع جهت گیری و نوک پیکان تهاجم فرهنگی به سمت و سوی نوجوانان و جوانان است و هرچقدر در حوزه فعالیتهای اوقات فراغت جوانان کار کنیم مصداق فعالیتهای جهادی است.

گفتنی است، در این مراسم از 30 کانون برتر کانونهای مساجد در برنامه های اوقات فراغت و 14 نفر از فعالان در حوزه نماز تقدیر و تجلیل شد./202/934/ب1

ارسال نظرات