۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۴۵۱۹۳۵
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

امنیت مردم و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی مستلزم داشتن نیروی نظامی مقتدر است

امام‌جمعه قزوین با اشاره به برخی از اظهار نظرها مبنی بر تعدیل قدرت نظامی کشور، گفت: اشتباه می‌کنند کسانی که می‌گویند ما به سلاح و موشک نیاز نداریم، چرا که امنیت مردم و حفظ و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی مستلزم داشتن نیروی نظامی مقتدر است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در مراسم گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس که در سالن اجتماعات شرکت آلومتک قزوین برگزار شد، ضمن تبریک این هفته، اظهار کرد: افزایش توان و قدرت نظامی برای تأمین امنیت مردم ما بسیار لازم و ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت امنیت از نگاه دینی افزود: این‌که در دین ما همواره توصیه می‌شود باید در بالاترین سطح از توان نظامی باشیم، به این خاطر است که دشمنان باید از ما رعب و وحشت داشته و هیچ‌گاه فکر تجاوز به سرزمین ما را نداشته باشند.

اشتباه می‌کنند کسانی که می‌گویند ما به سلاح و موشک نیاز نداریم

امام‌جمعه قزوین با اشاره به برخی از اظهار نظرها مبنی بر تعدیل قدرت نظامی کشور خاطرنشان کرد: اشتباه می‌کنند کسانی که می‌گویند ما به سلاح و موشک نیاز نداریم، چرا که امنیت مردم و حفظ و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی مستلزم داشتن نیروی نظامی مقتدر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: دفاع مقدس، دفاع از کشور در مقابل تجاوزگری بعثی‌هایی بود که همه کفر و شرک از آن‌ها حمایت می‌کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: جنگ ما، جنگ با مردم شیعه و سنی عراق نبود؛ بلکه جنگ با بعثی‌هایی بود که دشمنانِ سرزمین‌هایِ اسلامی بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به بالا بودن توان نظامی ایران ابراز کرد: به برکت دفاع مقدس و به همت دانشمندان کشورمان به سطحی از توان نظامی دست پیدا کرده‌ایم که آمریکایی‌ها را در خلیج فارس تحت فشار قرار می‌دهیم و به ناوهای آن‌ها امر و نهی می‌کنیم.

امام ‌جمعه قزوین با اشاره به اهمیت وحدت و همدلی تصریح کرد: وحدت و همدلی باید بر روی مبانی شکل بگیرد و در نگاه دینی وحدتی مورد پذیرش است که ریشه در توحید و یگانگی خدا داشته باشد.

سران مسیحی نجران با مباهله به حقانیت پیامبر اسلام پی بردند

وی در فراز دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و چهارم ذی‌الحجه، روز مباهله ابراز کرد: عده‌ای از عالمان و روحانیان مسیحیان نجران تصمیم گرفتند به نمایندگی از مردم‌شان برای کشف حقانیت پیامبر اسلام(ص) به مدینه سفر کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه افزود: آن‌ها می‌خواستند بدانند، کسی که ادعای نبوت و رسالت می‌کند، همان کسی است که حضرت عیسی(ع)، موسی(ع) و ابراهیم(ع) پیش‌بینی کرده‌اند، یا خیر.

حضرت عیسی آمدن پیامبر اسلام را بشارت داده بود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: هر پیامبری که به رسالت مبعوث می‌شد، پیامبر پیش از خود را تصدیق، پیامبر پس از خودش را معرفی و پیامبر خاتم را بشارت می‌داد؛ همان کاری که امامان ما انجام می‌دادند و یکی از پیامبرانی که آمدن پیامبر اسلام را بشارت داده، حضرت عیسی(ع) است.

وی در ادامه تصریح کرد: عالمان و روحانیان با رسول خدا، حضرت محمد مصطفی (ص) سخن گفتند، اما این گفت‌وگو به نتیجه‌ای نرسید و در نهایت برای اثبات حقیقت، موضوع مباهله مطرح شد.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به معنای مباهله ابراز کرد: مباهله یعنی دو گروهی که با هم مخالفت دارند، به بیابان می‌روند و در آن‌جا از خدا می‌خواهند که هر کدام حق هستند، خداوند آن‌ها را حفظ و گروه دیگر را از میان بردارد و عذاب خود را بر آن‌ها نازل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مسیحی‌های نجران جلسه‌ای گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که اگر رسول خدا با نزدیکان خود به این مباهله بیاید، در حقیقت درست گفته و حق با ایشان است.

وی در پایان گفت: در روز مباهله پیامبر(ص) دست حسن و حسین را گرفت و با دختر و داماد خود در گوشه بیابان حاضر شد، و منتظر آن شد تا سران مسیحی نجران برای مباهله حاضر شوند اما آنان با مشاهده آیات صدق پیامبر، عقب نشینی کردند و حقیقت را پذیرفتند./202/873/ب1

ارسال نظرات