۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۴۲۵۱۵
آیت الله مجتهد شبستری:

برجام نشان داد که مذاکره با آمریکا هیچ نفعی برای کشور ندارد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را رهبر انقلاب بارها گوشزد کرده بودند، گفت: برجام نشان داد که مذاکره با آمریکا نفعی برای کشور ندارد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ظهر امروز در جمع هیأت مدافعان حریم ولایت تبریز با بیان اینکه غیر قابل اعتماد بودن آمریکا را رهبر انقلاب بار ها گوشزد کرده بود، اظهار داشت: برجام نشان داد که مذاکره با آمریکا نفعی برای کشور ندارد.

وی با اشاره به بدعهدی های آمریکا درباره برجام و تعهدات آنها در مذاکرات، تصریح کرد: برجام برای رفع تحریم ها و از میان بردن موانع توسعه و پیشرفت کشور بود، اما تاکنون شاهد گشایشی نبوده ایم، برجام برای کشور نتیجه ای نداشت و نتوانست برای مردم و کشور کاری انجام دهد.

امام جمعه تبریز بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره برجام را جوابی برای کسانی دانست که با وجود بدعهدی ها باز تمجید برجام را رها نمی کنند، خاطرنشان کرد: طرف های مقابل در برجام به ویژه آمریکا باید متعهد باشند که به معاهده برجام که آن را امضاء کرده اند مو به مو عمل کنند و در تعهدات خود کوتاهی نکنند.

وی با اشاره به بهانه جویی های طرف غربی بعد از معاهده برجام، ابراز داشت: طرف های غربی دائم به دنبال بهانه ای بودند تا به تعهدات خود در ذیل برجام عمل نکنند، سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم کشور اتمام حجتی بود برای تمام کسانی که برجام را با وجود تقریبا هیچ تمجید می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم پاسخگویی به شبهات، بیان داشت: مردم تاکنون با تمام وجود حامی و پشتیبان نظام و انقلاب بوده‌اند و در طول 37 سال انقلاب لحظه ای انقلاب و رهبری را تنها نگذاشتند و در صیانت از انقلاب و آرمان های آن همیشه در صحنه های حساس کشور حاضر بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شهدای مدافع حرم را نشان ولایتمداری و دینداری مردم آذربایجان دانست و افزود: استان ولایتمدار آذربایجان شرقی تاکنون 16 شهید در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) و اسلام تقدیم کرده است و این پیام های بزرگی برای دشمنان و دوستان انقلاب و اسلام است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: رونق تولید یک امر اساسی در اقتصاد مقاومتی است، برای عبور از رکود باید به تولید داخلی توجه کرد و به آن رونق داد، موضوعی که فعلا به آن اهمیت داده نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان در عمل باید رهنمودهای رهبری را اجرا کنند، اظهار داشت: مسؤولان باید تحقق اقتصاد مقاومتی را با اقدام و عمل به نتیجه برسانند و تنها در حد شعار باقی نمانند، علما و تریبون داران نیز از این ظرفیت برای فرهنگ سازی در سطح جامعه بهره ببرند./854/202/ب2

ارسال نظرات