۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۴۱۳۴۱
امام جمعه مرند:

احیای سبک زندگی اسلامی نجات‌بخش جامعه بشری است

حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این که احیای سبک زندگی اسلامی نجات‌بخش جامعه بشری است، گفت: توجه به ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، دینی و هویتی در داخل کشور راه درمان بسیاری از معضلات است.
حجت الاسلام علي نعمت زاده، امام جمعه مرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند امروز در نخستین همایش ملی مکتب امام صادق(ع) که با حضور اساتید، صاحب‌نظران و متفکران حوزه و دانشگاه در شهرستان مرند برگزار شد، بر شناخت صحیح و شناساندن دقیق مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تأکید کرد.


وی با بیان این‌که بسیاری از بدبختی‌های بشر امروز از انحراف فکری و عقیدتی نسبت به مکتب اهل بیت نشأت گرفته است، خاطرنشان کرد: سبک زندگی ائمه اطهار(ع) نجات‌بخش جامعه بشری است؛ اما رسانه‌های معاند و مخالف تشیع؛ این سبک زندگی را به صورت افراطی و کاملا تحریف شده نشان می دهند.


امام جمعه مرند با بیان این‌که توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب درباره مسائل فرهنگی از اهداف همایش بوده است، گفت: معظم له به عنوان دیده بانی امین بر تمام مسائل کشور، بیشترین تأکید را بر فرهنگ و وضعیت اجتماعی جامعه دارند که این همایش با هدف اشاعه سبک زندگانی ائمه و ولایت مداری امام صادق(ع) برگزار می شود.


وی بر بازگشت به دین و احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی تأکید کرد و گفت: ایران اسلامی به هیچ عنوان نیاز فرهنگی و اجتماعی به کشورهای دیگر ندارد؛ زیرا خود دارای فرهنگی بسیار غنی است، به عبارت دیگر توجه به ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی، دینی و هویتی در داخل کشور راه درمان بسیاری از معضلات است.


حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به اهمیت برگزاری همایش مکتب امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: این نخستین همایشی است که با این موضوع در سطح کشوری و در سه محور اخلاق و تربیت اسلامی، اهمیت و جایگاه توحید در زندگی بشر امروزی و مقایسه آن با جریان فکری دوره معاصر در 20 موضوع برگزار می شود.


امام جمعه مرند مشکلات فرهنگی را بسیار خطرناک تر از دیگر مسائل جامعه دانست و افزود: تهاجم فرهنگی که امروزه همان جنگ نرم است، به دلیل نداشتن ظاهری تخریبی و به دور از هیاهوی رسانه ای بسیار خطرناک است، از این رو با برگزاری چنین همایش هایی می توان با نشر و گسترش فرهنگ زندگی ائمه(ع) با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کرد.


گفتنی است، این همایش با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و همچنین سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان قزوین همراه بود./935/202/ب2

ارسال نظرات