۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۳۹۷۷۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

انقلابی ماندن حوزه با شعار محقق نمی شود

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که انقلابی ماندن تنها با شعار و شرکت در راهپیمایی ها تحقق پیدا نخواهد کرد، گفت: انقلابی ماندن حوزه با پرورش طلاب انقلابی محقق خواهد شد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان که در سالن کوثر سپاه کربلا برگزار شد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره انقلابی ماندن حوزه علمیه، گفت: انقلابی ماندن یکی از مهم ترین توقع و خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید و جامعه اسلامی از حوزه های علمیه است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه و روحانیت اگر می خواهند قلب امام زمان(عج) شاد بماند باید کاری کنند تا انقلابی ماندن حوزه همچنان حفظ شود، افزود: انقلابی ماندن در حوزه های علمیه باید نهادینه شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روحانیت اگر می خواهد به رسالت جهانی خود عمل کند باید به مسأله انقلابی ماندن توجه ویژه داشته باشد، خاطرنشان کرد: امروز رسالت دینی، انقلابی و فرهنگی حوزه و روحانیت حفظ جایگاه انقلابی حوزه علمیه است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که انقلابی ماندن تنها با شعار و شرکت در راهپیمایی ها تحقق پیدا نخواهد کرد، گفت: انقلابی ماندن حوزه با پرورش طلاب انقلابی محقق خواهد شد تا بتوانیم دغدغه های مقام معظم رهبری در این باره را جامه عمل بپوشانیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت اجرای طرح ولایت در حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: با اجرای همین طرح در دانشگاه ها بخش وسیعی از دانشجویان کشور از راه آموزش، امروز اقتدار نظام را در اختیار دارند.

 

وی با بیان این که امروز انقلابی ترین نیروها در حوزه های علمیه حضور دارند، افزود: هیچ نیرویی در حوزه بی دغدغه به انقلاب، امام، رهبری و شهدا نیست و همه دغدغه حوزویان به حتم جلب رضایت حضرت ولی عصر(عج) و نائب بر حقشان است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که در حوزه گرایش های سیاسی هیچ جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: مجموعه حوزه علمیه سربازان امام زمان(عج)، امام راحل و مقام معظم رهبری هستند و هیچ گاه در مسیر گروه های سیاسی حرکت نخواهند کرد.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب امروز جامعه باید مجهز به سلاح علم و ایمان باشند، تصریح کرد: وجود جوانان و طلاب انقلابی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و فکر استعمار خطرناک است و به همین دلیل آنها به دنبال انحراف در این گروه ها هستند.

 

وی همچنین بر ضرورت حضور طلاب در طرح های بسیج سازندگی تأکید کرد و گفت: بسیج سازندگی یکی از ارزش های مغفول مانده بعد از انقلاب اسلامی است و در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مشکلات مناطق روستایی کشورمان نیز از سوی مجموعه سازندگی مرتفع شد و این تلاش های خالصانه موجب شد انقلاب در روستاها نهادینه و ماندگار شود.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران همچنین حضور طلاب جوان و مستعد در اردوهای دانش آموزی را نیز اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: حضور طلاب در اردوهای دانش آموزی و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان موجب تقویت باورهای دینی در این نسل اثرگذار خواهد شد.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که مدیران مدارس علمیه باید از نظر اخلاق و عمل به علم برای طلاب الگو و اسوه باشند، گفت: مدیران مدارس خود باید اهل تدریس و تحقیق باشند تا طلاب نیز رشد علمی مدیر را احساس کنند.

 

وی بر ضرورت توجه به رشد سیاسی طلاب در مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: یک طلبه باید قدرت تحلیل برای دفاع از نظام و ارزش ها را داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر حفظ سنت های حوزوی نظیر درس اخلاق، مباحثه و ساده زیستی در مدارس علمیه، تصریح کرد: یک طلبه و روحانی را با دارا بودن این اصول مهم حوزوی می شناسند که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که در حال حاضر بسیاری از مساجد استان از دارا بودن نعمت امام جماعت روحانی محروم هستند بر ضرورت حضور طلاب جوان در این مساجد تأکید کرد و گفت: علاوه بر این طلاب مجرب حوزه باید با حضور در روستاهای فاقد روحانی به تبلیغ دین و اقامه نماز بپردازند./950/202/ب2

ارسال نظرات