۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۳۴۷۷۱
مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا:

حرکت در مسیر سیره علوی سبب عزت و عظمت جامعه دینی می شود

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا با اشاره به این که کسی که خانه به امیرمؤمنان(ع) نرود سر از خانه معاویه در می آورد، گفت: حرکت در مسیر سیره علوی سبب عزت و عظمت جامعه دینی می شود.
امام علی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام روح الله فرخی، مسؤول سازمان بسیج طلاب سپاه کربلا مازندران عصر امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) در ساری برگزار شد با اشاره به دیدار یکی از یاران نزدیک امیرمومنان(ع) در ایام ضربت آن امام(ع) و توصیه حضرت علی(ع) به وی گفت: پیامبر اکرم (ص) به من فرمود «هرکس از ما فرار کند مورد رحمت خدا قرار نمی گیرد.»

 

وی با اشاره به این که کسی که خانه به امیرمؤمنان(ع) نرود سر از خانه معاویه در می آورد، افزود: حرکت در مسیر سیره علوی موجب عزت و عظمت جامعه دینی می شود.

 

حجت الاسلام فرخی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام و امام علی(ع) از مردم اجری نمی خواهند و مودت مردم به خاندان پیامبر(ص) با همراهی عملی، همزبانی و همدلی بدست می آید به همین دلیل هرکس بر ائمه (ع) ظلم کند از رحمت خدا به دور است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان امام علي (ع)  پیشتاز عرصه عملي بود كه از پيامبر اسلام(ص) و معارف با عظمت ايشان آموخته بود، تصريح کرد: اگر جهان با معارف و عظمت اميرمومنان(ع) آشنا شود، متحول مي‌شود و شواهد نشان مي‌دهد كه آن زمان نزديك است كه جهانيان با معارف و عقايد امام علي(ع) آشنا شده و به سوي انديشه‌هاي ائمه اطهار(ع) روي آورند و سيره و روش خود را با آن بزرگواران منطبق كنند.
 

 

وی با اشاره به جلوه هايي از زندگي امام علي(ع) اظهار داشت: حکومت امام علي(ع) يک حکومت ساده منطبق بر فطرت دروني انسان و آموزه هاي خداوند و مبتني بر عدالت خواهي بود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که امام علي(ع) در زمان خودش با همه محدوديت هايي که با آنها مواجه بود عدالت محوري را به صورت عملي به مردم نشان داد، افزود: در مقابل مشكلات و خطراتي كه دشمنان براي ما به وجود مي‌آورند و گردنه‌‌هاي خطرناکي كه وجود دارد سيره عملي و معارف اميرمومنان (ع) بهترين الگو براي عبور از اين گردنه‌ها است.

 

حجت الاسلام فرخی امام علي(ع) را محور حق دانست و با بیان این که آن امام همام در مقابل ناحق کنار نمي آمد و با آنها مسامحه نمي کرد، گفت: بررسي نهج البلاغه نشان مي دهد که از منظر امام علي (ع) عدالت در رأس ارزش هاي اسلامي است و تمام ارزش ها به عدالت باز مي گردد.

 

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه کربلا، امام علي(ع) را مظهر علم شجاعت جوانمردي و آیينه تمام نماي قرآن دانست و گفت: حضرت علي(ع) در ارائه عدالت پيشروترين و تنها فرد مقتدر تاريخ مي‌باشند که بعد از پيامبر اسلام عدالت را با تمام ابعاد آن در جامعه پياده کردند.

 

حجت الاسلام فرخی در ادامه به بيان خصوصيات و فضائل آن حضرت پرداخت و گفت: در بيان فضائل و کرامات حضرت علي(ع)، نه تنها ما، بلکه تمام بشريت عاجزند، چون در وصف کسي که خود خداوند او را «نبأ عظيم» مي داند و آيات زيادي را در وصف او آورده و مداح اوست و فضائل او را مي گويد، ما نمي توانيم سخني بگوييم.

 

وی با اشاره به جايگاه نهج البلاغه گفت: بيانات، انديشه‌ها و حکمت‌هاي حضرت علي(ع) در نهج البلاغه که بعد از قرآن مجيد مهم‌ترين کتاب مي‌باشد مهم‌ترين منبع بيداري اسلامي و بهترين راه حل مشکلات جهان امروز و نيل به سعادت دنيوي و اخروي است.

 

حجت الاسلام فرخی خاطرنشان کرد: پيامبر اسلام به عنوان الگوي تمام نماي حقوق انساني و علي(ع) از قرن‌ها پيش در ابعاد مختلف به مفهوم بنيادين عدالت و حقوق بشر پرداخته و از زواياي گوناگون بر رعايت اصول آن‌ها که جزو مفاهيم کليدي اسلام هستند، تاکيد کرده اند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به احاديثي از نهج البلاغه حكايات اين كتاب سرشار از حكمت را تعريفي جامع از مفهوم عدالت دانست و آنچه را که جوامع غربي امروزه از عدالت تعريف مي‌کنند مغاير با مفهوم حقيقي آن دانست.

 

وی با بیان این که حکومت ديني و مردمي بر پايه سيره علوي بنا نهاده شده است و اين مهم در سيره عملي حضرت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري تجلي يافته است، گفت: صفات امام علي (ع) آينه تمام نماي اسلام است، به همين جهت علي(ع) سطح وسيعي از ملتها را مجذوب شخصيت خود ساخته و اين امر به زمان محدودي اختصاص ندارد و درطول زمان گسترش يافته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: بهترين شيوه حكو مت داري در جامعه كه كاملاً منطبق بر موازين اسلامي بوده و در آن توجه ويژه اي به محرومان و مستضعفان شده است، متعلق به امام علي (ع) است.

 

حجت الاسلام فرخی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان علاوه بر فرصت و بستري براي عبادت و نزديکي هرچه بيشتر به خالق هستي، زمان مناسبي براي بازشناسي ابعاد مختلف شخصيت حضرت علي(ع) است، عدالت و حق‌طلبي آن حضرت براي هميشه تاريخ حاکي از درسهاي بسيار است.

 

وی با بيان اين که قرآن کريم هميشه در کنار اهل بيت (ع)معرفي شده است، افزود: اگر نبي مکرم اسلام در آخرين لحظات عمر با برکتش نگهداري از قرآن و اهل بيت (ع) را سفارش مي‌کند به دليل جدا ناپذيري اين دو اصل اساسي است چرا که تمام احکام قرآن در سيره اهل بيت جاري است و کلام آنها نيز سرچشمه‌اي از کلام نور و وحي الهي است.

 

اين مسؤول با اعلام اينکه در کلام الهي همه نيازهاي بشر نهفته است، گفت: اگر امروز در برخي جوامع اسلامي سخن از فقر و نداري و تضعيف و کم شدن قدرت‌هاست نتيجه بي‌اهميت شدن نسبت به کلام الهي و سخنان اهل بيت عصمت و طهارت است چرا که جامعه بشري با اين دو فرهنگ اصلي و بارور هرگز به نقطه فقر و نداري نمي‌رسد./202/950/ب1

ارسال نظرات