۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۳۴۰۱۳
شهردار تهران:

جامعه قرآنی در حل مسائل اجتماعی پیشگام باشد

قالیباف با اشاره به چالش‌های موجود در جامعه، گفت: امروز باید جامعه قرآنی در حل مسائل اجتماعی پیشگام باشد و در فعالیت‌های اجتماعی نیز شرکت کند.
قالیباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران غروب چهارشنبه دوم تیرماه در همایش «عمری با قرآن» در تالار ایوان شمس، گفت: تلاش می‌کنیم با تقدیر از پیشکسوتان قرآنی به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه کمک کنیم.

 


وی با اشاره به نمایشگاه «شمیم وحی»، عنوان داشت: برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون شمیم وحی به توسعه محافل قرآنی که عمدتا در منازل صورت می‌گیرد کمک کنیم و در همین راستا نیز به بسط و گسترش فرهنگ قرآنی بپردازیم.



قالیباف با بیان این مطلب که قرآن کتاب زندگی است و سبک زندگی انسانی در آن نهفته می‌باشد، بیان داشت: هر مقدار که علم و آگاهی افراد بالاتر می‌رود قطعا به قرآن نزدیک‌تر می‌شوند و امروز ما شاهد هستیم که جوامع غیر اسلامی نیز قرآن را به عنوان یک کتاب زندگی معرفی می‌کنند.



وی تأکید کرد: قرآن چراغ هدایت برای زندگی مسلمین است، اهل بیت(ع) نیز همواره از آموزه‌های قرآن کریم استفاده کردند و در همین راستا می‌توان به زندگی حضرت علی(ع) اشاره کرد.



شهردار تهران با انتقاد از وجود فقر در جامعه، اظهار داشت: امروز بیش از 2 هزار تشکل شناخته شده در زمینه قرآن داریم که تمامی آن‌ها باید در زمینه مبارزه با فقر پیشگام باشند.



وی ابراز داشت: در راستای اهداف والای اسلامی تصمیم گرفته‌ایم که دادن افطاری در شهرداری را ممنوع کنیم و در عوض آن با ایجاد طرح‌هایی مانند «لقمه مهربانی» به کمک فقرا بشتابیم.



قالیباف در پایان گفت: باید جامعه قرآنی به مسایل  اجتماعی توجه کنند و در آن‌ها پیشگام نیز باشند، ضمن اینکه باید به مسایل مهمی همچون ازدواج بسیار توجه کرد و برای چنین چالشی از توان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و پیشکسوتان قرآنی کمک گرفت./202/856/ب1

ارسال نظرات