۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: ۴۳۳۱۱۷

تأکید آیت الله فقهیی بر روحیه انفاق در سیاست

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه مؤمن باید روحیه انفاق در تمام امور زندگی داشته باشد، گفت: انفاق در سیاست به این معنا است که اگر می بینیم که کسی راه اشتباه را می رود، او را راهنمایی کنیم.
آیت الله محسن فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در درس تفسیر قرآن که در مسجد سلماسی قم برگزار شد با بیان اینکه از نشانه های متقین ایمان به غیب است، اظهار داشت: خداوند برای کسانی که ایمان نیاورده اند غایب است ولی برای کسانی که ایمانشان کامل است حضور دارد.

 

وی با بیان این که حضرت علی(ع) فرمودند که من خدایی را که نبینم عبادت نمی کنم، افزود: وقتی ایمان زیاد شد حضور اتفاق می افتد و همیشه خداوند در مقابل چشمان انسان حاضر می شود و حالت عشق به معبود به وجود می آید.

 

آیت الله فقیهی ایمان را قدم اول در تقوا عنوان کرد و گفت: قدم بعد از ایمان اقامه نماز است و نمی شود که بگوییم که قلبم با خدا است و نماز به جا نیاوریم زیرا ایمان حتما باید همراه با اقامه نماز باشد تا انسان به خدا نزدیک شود.

 

وی نماز را معراج مؤمن دانست و افزود: نماز باعث پیشگیری از منکرات می شود زیرا از شرایط نماز طهارت و توجه به مکان نماز است و انسان را از بسیاری از منکرات و ناپاکی ها باز می دارد.

 

استاد حوزه علمیه در تفسیر اقامه نماز ابراز داشت: اقامه نماز تنها به معنی این نیست که خودمان نماز بخوانیم بلکه هر کار که سبب تشویق دیگران به نماز شود اقامه نماز محسوب می شود؛ در برخی مساجد وسایل ورزشی را فراهم می کنند تا جوانان به مسجد جذب شوند و نماز بخوانند که این هم از موارد اقامه نماز است.

 

وی شرط دیگر تقوا را انفاق در راه خدا دانست و افزود: انفاق تنها مالی نیست بلکه شخص مؤمن باید روحیه انفاق داشته باشد و از هر چیزی که خدا به او داده است به دیگران هم بدهد و این در تمام امور زندگی جریان دارد و انفاق در علم این است که مؤمن راه علم آموزی را به دیگران یاد بدهد و علم خود را نشر دهد.

 

آیت الله فقیهی ادامه داد: انفاق در سیاست این است که اگر عده ای از نظر سیاسی دارند اشتباه می کنند و من می دانم که راه درست چیست باید به آنها کمک کنم و آنها را راهنمایی کنم؛ به این می گویند روحیه انفاق که باید در هر مؤمنی وجود داشته باشد و نسبت به دیگران بخل نورزد و محصور به خود نباشد./843/پ202/س

ارسال نظرات