۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۳۲۷۴۳
استاد حوزه و دانشگاه:

ایمان حضرت خدیجه، ایشان را به اسوه ای حسنه تبدیل کرد

حجت الاسلام ریاضی با بیان اینکه حضرت خدیجه با شناخت عمیق اسلام مانند امام حسين (ع) تمام هستی خود را در راه اسلام هزینه کرد، گفت: آنچه حضرت خدیجه(س) را در طول تاریخ به الگو و اسوه‌ای برای زنان و مردان تبدیل کرد، ایمان ایشان بود.
حضرت خدیجه(س)

حجت‌الاسلام‌ باقر ریاضی بخشایش، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به مقام و منزلت حضرت خدیجه(س) در اسلام، اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) قدر و ارزش دین اسلام و انسانيت را به‌ خوبی دانست و جایگاه اسلام برای او روشن بود.

 

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) با شناخت عمیق اسلام مانند امام حسين(ع) تمام هستی خود را در راه اسلام هزینه کرد، افزود: مشکل اصلی جامعه اسلامی امروز این است که اندیشه و مرام اسلام ميان مسلمانان شناخته‌ نشده است به همين خاطر در راه اسلام کم‌هزینه می‌شود.

 

این استاد جامعه المصطفی(ص) تبریز ابراز داشت: حضرت خدیجه(س) همه ثروت خود را در راه فرهنگ اسلام هزینه کرد تا پيامبر(ص) بتواند با پشتوانه مالی وی مردم را به اسلام دعوت کند و همیشه در روزهای سخت و حساس به کمک پیامبر اسلام و دین الهی می‌آمد.

 

وی خاطرنشان کرد: علت اصلی هزینه کردن حضرت خدیجه(س) در راه اسلام، شناخت اسلام و تفکر و اندیشه اسلامی بود؛ اگر یک شخص بداند که داشتن اندیشه سالم در جامعه تا چه اندازه ارزشمند است تمام توان خود را در این راه خرج خواهد کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آنچه حضرت خدیجه(س) را در طول تاریخ اسلام به الگو و اسوه‌ای برای زنان و مردان تبدیل کرد، ثروتشان نبود بلکه ایمان حضرت خدیجه(س) بود که موجب شد ایشان تمامی ثروت خود را به خاطر ایمانشان در راه خدا انفاق کرده و با عمل صالح توانستند زمینه نشر و گسترش اسلام را فراهم کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه انسان مؤمن از ثروت خود برای رسیدن به عمل صالح استفاده می‌کند، ادامه داد: بعضی از افراد تصور می‌کنند که صاحبان پست و مقام خوشبخت هستند که قرآن در این مورد بیان می‌کند، همه پست و مقام‌های دنیوی فانی است و همان‌گونه که یک روز فرد صاحب یک پست و مقام می‌شود روز دیگر آن را از دست می‌دهد.

 

معاون آموزش مدرسه علمیه طالبیه با بیان اینکه در دوران جاهلی مردم خوشبختی را در مال و ثروت خلاصه کرده و افراد ثروتمند را خوشبخت می‌دانستند، گفت: با بعثت حضرت رسول(ص) این نگرش تغییر کرد و نه‌ تنها مال و ثروت ارزش خود را به‌ عنوان عامل امتیاز انسان‌ها از دست داد بلکه تنها به‌ عنوان ابزاری برای رسیدن به کمال تبدیل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: نه پست و مقام و نه ثورت نمی‌تواند برای انسان خوشبختی ایجاد کند، بلکه این عمل صالح و ایمان به خداوند است که با ایجاد آرامش در زندگی انسان موجب خوشبختی او می‌شود، حضرت خدیجه به ایمان و نگرش عمیق خود این نکته را دریافت و از ظواهر مادی دست کشید تا به حقایق باطنی هستی دست پیدا کند./854/303/ب2

ارسال نظرات