حرکت نکردن مسؤولان در مسیر رضایت امام زمان بزرگترین کفران نعمت است
حجت الاسلام محمد علاءالدینی، کارشناس معارف اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به مصادیق اقدام و عمل در عصر انتظار خاطرنشان کرد: اقدام و عمل در عصر انتظاربر دو قسم اقدامات ثبوتیه و سلبیه است: امروز در بعد اثبات همه امت موافق هستند که صدقه دادن و دعا کردن برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج) و رسیدگی به مستمندان و بیچارگان به نیت آن حضرت و همچنین مقام های منتسب به آن حضرت از جمله عتبات عالیات و جمکران مؤثر است.
تلاش تمام نشدنی دشمنان برای تضعیف باورهای مهدوی
استاد حوزه علمیه درباره توطئه چینی دشمنان در تضعیف باورها اظهار داشت: باید در بخش اقدامات نفی و سلبیه در عصر انتظار فعالیت داشته باشیم و باید در رابطه با حضور ظهور آن حضرت زمینه سازی کنیم؛ بخشی از اقدامات سلبی، مبارزه با خرافه گرایی در بحث مهدویت است که باور کنیم دشمنان از توطئه چینی برای تضعیف بارورهای امت ما به امام زمان(عج) از لحاظ عملی، اعتقادی و تبلیغی دست بر نداشته و بر نمی دارند.
وی با اشاره به تأثیر منفی اقدامات خانواده های برخی از مسؤولان تصریح کرد: حرکت های نامناسب مدعیان منتسب به خانواده هایی که خود را در انقلاب سهیم می دانند و یا آیت الله زاده هستند، عواطف و احساسات مهدویت را در جامعه جریحه دار می کند؛ حرکت های چنین افرادی می تواند در بعد اثباتی و نفی مؤثر باشد.
دیدار چالش انگیز آیت الله زاده سبب قبح زدایی و انحراف در مهدویت
حجت الاسلام علاءالدینی درباره دیدار فائزه هاشمی با اعضای سران بهائیت گفت: همانطور که اگر آیت الله زاده ای به تبلیغ مهدویت بپردازد، تأثیرگذار خواهد بود، به همان اندازه اتفاقی که دختر یکی از مسؤولان نظام با سران بهائیت دیدار کرد، سبب مظلوم نمایی و قبح زدایی از انحراف در مهدویت می شود؛ چرا که دشمنان اسلام برای تضعیف باور مهدویت چند کار را در داخل انجام می دهند و باید مواظب باشیم که جزو پازل آنها قرار نگیریم؛ یکی از کارهای برنامه ریزی شده از سوی دشمنان این است که آمار بهائیان را زیاد جلوه داده و مظلوم نمایی کنند و در کنار ادیان ابراهیمی، بهائیت را مطرح کنند.
امام جمعه دماوند یادآور شد: در این راستا، در زمانی از طرف بهائیت تمبرهای ادیان را چاپ کردند و تمام مقصدشان این بود که تمبر بهائیت را در کنار سایر تمبرها بگنجانند تا به گونه ای نشان دهند که بهائیت هم دین است و در کنار ادیان ابراهیمی جابیندازند؛ اگر با چنین افرادی نشست و برخاستی داشته باشیم، پاسخ امام زمان(عج) را چگونه می توانیم بدهیم.
وی افزود: اینها در فتنه 88 دست به دست فتنه گران دادند و در آشوب ها حضور پیدا کردند و در بحث انتخابات همان سالها به نمایندگان مجلس وعده رأی دادند که ما را در مجلس به عنوان یک تیم به حساب بیاورید و اینها می تواند در ابعاد مختلفی که مطرح می شود، مهم باشد.
عمل به ارزش های معنوی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی است
حجت الاسلام علاءالدینی تنها شرط ظهور حضرت بقیه الله(عج) را تحول معنوی جامعه دانست و اظهار داشت: انتظار واژه ای غریب نیست، اما آرزویی غریب شده و عدل که با انتظار گره خورده و گمشده بشریت بوده و خصوصیت زمان ظهور دو مسأله است: یکی حکومت واحد جهانی که تنها از امام زمان(عج) بر می آید و دیگری عدل حاکم و حکومت همگانی با تمام ابعاد عدل خواهد بود و تصویر صحیح نزدیک شدن به ظهور بسیار مهم است.
امام جمعه دماوند با بیان این که عمل به ارزش های معنوی زمینه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) است، تصریح کرد: هر گاه ارزش های معنوی ریشه دار شود و مردم عامل به آن ارزش ها شوند، امام زمان(عج) خواهد آمد؛ جامعه مهدوی، جامعه ای است که انبیا برای تهیه مقدمات آن از جانب خداوند متعال مبعوث شدند.
حرکت نکردن مسؤولان در مسیر رضایت امام زمان بزرگترین کفران نعمت است
وی با اشاره به این که مردم باید برای ظهور تربیت شوند، گفت: امام باقر(ع) فرمودند وقتی امام (عج)زمان می آیند، دستی بر سر مردم می کشند که به این وسیله، عقل ها کامل می شود؛ زمان ظهور، زمانی می شود که تعقل به پژوهش و مرتبه علمی که در روایت امام صادق(ع) که علم 27 حرف است که از اول خلقت تا کنون 2 حرف را شامل شده و مردم غیر از دو حرف را نفهمیده اند و با ظهور امام زمان(عج)، آن حضرت 25 حرف دیگر را خواهند آورد و کمال حاصل می شود.
حجت الاسلام علاءالدینی حرکت نکردن مسؤولان در مسیر رضایت امام زمان(عج) را کفران نعمت عنوان و خاطرنشان کرد: وقتی حضرت مهدی(عج) می آیند نسبت به عامه مردم جواد و بخشنده است و نسبت به ضعفا مهربان و رحیم و نسبت به مسؤولان بسیار سخت گیر است؛ این سخت گیری به این جهت است که باید به فقرا رسیدگی کنند؛ اگر مسؤولان از قدرت خود برای تمکین و زمینه سازی ظهور استفاده نکنند، کفران نعمت کرده اند و بزرگترین کفران نعمت این است که شخصی با خون شهدا به مسؤولیت برسد، اما در مسیر رضایت امام زمان(عج) حرکت نکند.
مسؤولان جامعه مهدوی باید صالحان مصلح باشند
امام جمعه دماوند با بیان این که مسؤولان باید صالحان مصلح باشند، اظهار داشت: جامعه مهدوی و شیعی، جامعه ای است که مردم خود را فدای دیگران می کنند، بنابراین منتظر کم است؛ دو قسم که با هم جمع می شود می توانند از لحاظ معنوی و شر تأثیر بگذارند: یکی فاسدانِ مفسد هستند که هم فاسد بوده و هم دنبال افساد است و دیگری صالحانِ مصلح هستند؛ مسؤولان باید صالحان مصلح باشند؛ صالح بودن برای مسؤولان جامعه مهدوی کافی نیست، بلکه باید صالحِ مصلح باشد و مرفه بی درد نباشد و انسان مهذبِ درد مند باشد.
وی در پایان به نقش مسؤولان در زمینه سازی ظهور حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: هنگامی که مسؤولان بکوشند در مسیر خواسته های امام زمان(عج) از قدرت خود استفاده کنند، مردم طعم شیرین عدالت را می چشند و باید به مردم بگویند این عدالتی که ما به دنبال آن هستیم، قطره ای از عدالتی بوده که قرار است آن حضرت پیاده کنند./822/ت302/س