۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۴۳۰۱۶۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اخلاص مهم‌ترین سرمایه و عامل موفقیت امام خمینی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مهم‌ترین سرمایه و عامل موفقیت امام خمینی (ره) در بنیان گذاشتن انقلاب و نظام اسلامی، اخلاص و کار فقط برای رضایت خداوند بود.
حجت الاسلام یعقوبی - مراسم گرامیداشت امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در آیین معنوی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) که در آستانه چهاردهم خرداد، سالگرد رحلت ملکوتی بنیان‌گذار کبیر نظام اسلامی برگزار شد، با اشاره به شخصیت والا و الهی امام راحل، اظهار کرد: اخلاص به صورت کامل و به تمام معنا در وجود امام خمینی (ره) شکل گرفته و نهادینه شده بود.

 

وی با بیان اینکه در واقع اخلاص مهم‌ترین و اصلی‌ترین سرمایه امام راحل چه در دوران مبارزه و چه پس از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی بود، ادامه داد: بنیان‌گذار نظام اسلامی با همین سرمایه مهم انقلاب را مدیریت کرده و تا پایان عمر نیز این سرمایه ذی‌قیمت را به همراه خود داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اخلاص امام خمینی (ره) به اندازه‌ای بود که هیچ‌گاه چیزی را برای خود نخواست بلکه تنها برای رضای خدا کار می‌کرد و همه اعمال خود را با نیت قربت الی الله انجام می‌داد به همین دلیل نیز برای مرجعیت خود کوچک‌ترین قدمی برنداشت.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امام راحل با تمام وجود برای اسلام و انقلاب و نظام دینی فعالیت می‌کرد و ابداً به فکر مقام و شهرت و موقعیت نبود به‌گونه‌ای که هیچ‌گونه ذخیره دنیوی نداشت و حتی برای انتشار رساله توضیح المسائل خود نیز پولی خرج نکرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام به‌گونه‌ای خود را ساخت و رفتار کرد که قلوب میلیون‌ها انسان را مجذوب خویش کرد، افزود: به همین دلیل بود که با کوچک‌ترین اشاره امام همه ملت برای فداکاری پیشگام می‌شدند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بت استکبار و صهیونیسم بین‌المللی را شکست، ادامه داد: اما امام خمینی (ره) پیش از این کار ابتدا بت نفس خود را شکست و با گذشتن از خود به خدا رسید ازاین‌رو بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را بت‌شکن می‌نامند.

 

وی اضافه کرد: امام راحل هوای نفس را کنترل کرده بود اما متأسفانه هواپرستی بسیاری از ما جلوی خداپرستی ما را گرفته است به‌گونه‌ای که درگیر خود بوده و نفس ما اجازه حرکت به جلو را به ما نمی‌دهد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه امام راحل غرور را در درون خود کشته بود، اضافه کرد: در زمان فتح خرمشهر نیز امام خمینی (ره) برای جلوگیری از غرور رزمندگان اسلام فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه همه ما باید درس دین‌داری، خداپرستی و اخلاق را از امام خمینی (ره) یاد بگیریم، اظهار کرد: باید تلاش کنیم به کارهای خود رنگ الهی داده و زندگی را از رنگ‌های قلابی پاک کنیم چرا که تنها کارهایی ماندگار خواهند بود که رنگ خدایی و اخلاص داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه تصریح کرد: بسیاری از افراد یار و نزدیک امام بودند اما چون اخلاص نداشتند دچار لغزش شده و خوار شدند اما بسیاری نیز به واسطه اخلاص داشتن رشد کرده و به مراتب بالای معنوی دست یافتند./9314/202/ب2

ارسال نظرات