۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۲۹۰۹۱
معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور:

۱۵ هزار پژوهشگر در حوزه های علمیه کشور فعالیت دارند

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور از فعالیت ۱۵ هزار پژوهشگر در حوزه های علمیه کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 2 هزار و ۶۸۰ نفر از این پژوهشگران حوزوی در تدوین مقالات علمی فعالیت دارند.
حجت الاسلام سیدعلی عماد معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه افتتاح پژوهشکده حوزه علمیه امام رضا(ع) شازند، بیان کرد: جایگاه امر تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه بسیار پر اهمیت و با ارزش است.

 

 با بیان اینکه برنامه های پژوهشی در حوزه های علمیه سراسر کشور پیگیری می شود، اظهار داشت: تحول در حوزه های علمیه مستلزم زیرساخت های پژوهشی در مدارس علمیه است.

 

2 هزار پژوهشگر حوزوی به تدوین مقالات علمی مشغول هستند

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور خاطر نشان کرد: امروز بیش از ۱۵۰ مرکز پژوهشی حوزوی فعال در کشور در عرصه های مختلف مشغول پژوهش هستند.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه  بیش از دو هزار پژوهشگر حوزوی به تدوین مقالات علمی مشغول هستند، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ مرکز پژوهشی حوزوی در کشور در عرصه های مختلف پژوهش فعالیت دارند.

 

فعالیت ۳۸ مرکز تخصصی علوم اسلامی و انسانی در کشور

حجت الاسلام عماد با بیان اینکه ۳۸ مرکز تخصصی علوم اسلامی و انسانی و ۲۰ انجمن فعال نیز در کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: پژوهش در عرصه مباحث علمی و آموزشی بسیار مهم است و پژوهش به دلیل طبیعت علمی و کاربردی وسیع خود جنبه کلیدی دارد.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور با اشاره به برنامه های پیش رو در راستای گسترش پژوهش در حوزه های علمیه افزود: راهبری و تامین محتوای ۱۷۰ نشریه از جمله برنامه های معاونت پژوهشی حوزه های علمیه کشور است

 

برگزاری دو مراسم در حوزه های علمیه کشور به صورت ملی

حجت الاسلام عمادکشور از برگزاری دو مراسم طی سال جاری در حوزه های علمیه کشور به صورت ملی خبر داد و گفت: همایش کتاب سال حوزه و جشنواره علامه حلی که فعالیت های طلاب جوان زیر ۳۴ سال را پوشش می دهد از جمله مهم ترین برنامه های امسال حوزه های علمیه است

 

معاون پژوهشی حوزه های علمیه کشور با اشاره به افتتاح پژوهشکده حوزه علمیه امام رضا (ع) در شازند، گفت: مسؤولان حوزه علمیه استان و مدرسه امام رضا(ع) شازند با وجود داشتن یک فضای محدود اما با جمع آوری مجموعه منابع اسلامی که بالغ بر یک هزار کتاب است توانسته اند شرایط پژوهش و مطالعه طلاب را فراهم کنند.

 

حجت الاسلام عماد در ادامه رونمایی از بانک اطلاعات پژوهشی دینی، ارسال نرم افزارهای مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری نور به حوزه های علمیه کشور، بازدید از کتابخانه های تخصصی پژوهشی و تجلیل از مراکز پژوهشی، انجمن های علمی، موسسات فرهنگی فعال را از مهمترین برنامه های معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور برشمرد.

 

شایان ذکر است، هم اکنون سه هزار طلبه خواهر و برادر در 25 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی به تحصیل علوم اسلامی اشتغال دارند./842/203/ب2

ارسال نظرات