۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۲۷۵۳۳
امام جمعه برازجان :

شرط انقلابی گری و الزامات انقلابی ماندن درک صحیح از اسلام ناب محمدی است

امام جمعه برازجان شرط های انقلابی گری و الزامات انقلابی ماندن را درک صحیح، درست و عمیق از اسلام ناب محمدی در تمام ابعاد و شئون اعم از اعتقادی، عملی و اخلاقی عنوان کرد.
حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب و فضلای تهران، گفت: یکی از مهم ترین مطالبات رهبری در دو دیدار اخیر، اصل انقلابی گری روحانیت و طلاب بوده است.

 

امام جمعه برازجان شرط های انقلابی گری و الزامات انقلابی ماندن را درک صحیح، درست و عمیق از اسلام ناب محمدی در تمام ابعاد و شئون اعم از اعتقادی، عملی و اخلاقی عنوان کرد.

 

وی همسویی و توجه به مرجعیت دینی و الهی در تشخیص مسایل روز و احکام متغیر که در عصر غیبت برای ما فقیه جامع الشرایط تعیین شده است و نیز توجه و شناخت حوادث، اتفاقات روز، تحولات جهانی و منطقه ای از قبیل توطئه های استکباری صهیونیستی و جریانات تکفیری داعشی وگروه های همسو، درک درست از دشمنان آشکار و پنهان که درگوشه و کنار درصدد نفوذ در ارکا​ن موثر و تصمیم ساز نظام هستند و از طرق گوناگون درصدد ضربه زدن به اصول انقلاب و ارزشهای انقلاب می باشند را از دیگر شروط انقلابی گری و الزامات انقلاب عنوان کرد.

 

حجت الاسلام مصلح همچنین جرات و شجاعت در اعلان به موقع مواضع انقلابی، حمایت قاطع و به موقع از مواضع رهبری در موارد متعدد اقتصاد مقاومتی، استقامت در مقابل دشمنان، اعلان موضع در مقابل انحراف مدیران و مسؤولان و جریانات انحرافی، جریان شناسی یعنی شناخت عقبه حوادث و اتقافاتی همچون فتنه های 78 و 88 جهت عبرت گیری از حوادث، توجه به نیازهای و مطالبات واقعی جامعه از دیگر موارد است.

 

امام جمعه برازجان درباره پیامدهای بی تفاوتی حوزه و روحانیت به انقلاب اسلامی ابراز داشت: فاصله گرفتن از محور ولایت الهی، عقب ماندن از نقش مرجعیت فکری سیاسی برای جامعه (الگو و حجت ما در امور فکری سیاسی رهبری است نه احزاب وگروه ها)، جایگزین نااهلان و منحرفان به عنوان رهبری فکری جامعه، ظهور و بروز بدعت ها ​و انحراف ها، انزوای نیروهای حزب الهی و انقلابی، عدم امکان پاسخگویی به نیازهای جامعه و فاصله گرفتن نیروهای انقلابی و حزب الهی از روحانیت از چمله این پیامدها است./303/833/ب1

ارسال نظرات