۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۲۳۶۴۱

بیست و دومین اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی برگزار شد

بیست و دومین اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی العالمیه با شعار «نقش اساتید در تحقق مرجعیت علمی جامعه المصطفی» در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
گزارش تصویری بیست و دومین اجلاسیه اساتید جامعه المصطفی+

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و دومین اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی العالمیه صبح امروز با شعار نقش اساتید در تحقق مرجعیت علمی جامعه المصطفی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

 

این مراسم به صورت زنده از طریق ویدئو کنفرانس به سه زبان عربی، انگلیسی و فرانسه برای اساتید جامعه المصطفی در خارج از کشور ترجمه و پخش شد.

 

در این مراسم فیلم هایی از اساتید جامعه المصطفی در خارج از کشور درباره نقش استاد به زبان های مختلف پخش شد؛ همچنین پیام ریاست جامعه المصطفی العالمیه نیز به زبان های مختلف ترجمه و در اختیار واحدهای داخل و خارج قرار گرفته بود.

 

از چند تن از اساتید پیشکسوت و چند نفر از اساتید نمونه نیز تجلیل به عمل آمد.

 

در این مراسم حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی با اشاره به جایگاه شهید تصریح کرد: ارزشیابی اعمال در آخرت با حق و وزن صورت می گیرد؛ شهید ویژگی هایی دارد که او را با مداد عالم می سنجند؛ پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند که دماء شهدا را با مداد علما می سنجند که مداد علما سنگین تر است؛ شهدایی امثال آیت الله مطهری هر دو را با هم دارند.

 

این مرجع تقلید با بیان این که حیف است که نظام آسیب ببیند، اظهار داشت: ؛ داشتن رهبر خوب و دعاکردن برای او یک طرف قضیه است؛ اگر علی بن ابی طالب(ع) هم رهبر باشد و مادامی که سطح فکری مردم پایین است و چنین مشکلات در جامعه رختنه کرده، خطر در کار است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خطاب به مسؤولان تصریح کرد: راه شهدا و شهید مطهری مشخص است و ما می توانیم با یک دست وزن و با دست دیگر موزون را داشته باشیم؛ حضرت علی(ع) فرمایشی دارند که این روزها فرمایش رهبر معظم انقلاب نیز همین است که شما با غرب پیمان بستید و اینکه بخواهید عمل کنید و طرف مقابل عمل نکنند، بردگی است، مبادا برده دیگران باشید، هر کاری آنها کردند، شما انجام دهید و هر چه شما انجام دادید، توقع داشته باشید که آنها هم انجام دهند و اینها حرف های زنده کتاب سنت و شهید مطهری است که تمام این بخش ها را ذات اقدس اله به وسیله انبیا و ائمه اطهار(ع) به ما آموخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعه المصطفی(ص) با توصیه ای به استادان جامعه المصطفی تصریح کرد: اساتید باید شرایط خاص و ممتاز طلاب را درک و حس کند؛ مدیران، استاد و مربی هنگامی می تواند موفق باشد که جایگاه بیرونی طلاب را شناخته و بداند که طلبه المصطفی با چه سختی هایی مواجه هستند؛ با دانست او که از گوشه و کنار عالم به ایران آمده و یا در مدرسه ای حضور دارد، از بسیاری از مطامع گذشته و با خطرها و هجمه هایی مواجه است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ارائه اظهار داشت: المصطفی با قریب به 45 هزار دانش آموخته از 130 کشور، 35 هزار طلبه در حال تحصیل، 4 هزار استاد و صدها مرکز بزرگ و کوچک در داخل و خارج و ده ها رشته که برگزار می کند، میراث دار بزرگان است و با رسالت خطیری که در جهان و منطقه مواجه است.

 

وی با بیان این که هیچ مانعی برای گسترش اسلام در جهان وجود ندارد، گفت: اساتید باید فکر و معارف اسلامی،  ارزش های متعالی انقلاب اسلامی و ویژگی های حوزه آگاه و انقلابی را به طلاب معرفی کند؛ در سراسر عالم زمینه شرایط برای عرضه و پذیرش معارف الهی آماده است و دشمنان اسلام در حال تلاش هستند و جریان های متعصب تکفیری هر روز در عالم فتنه می کنند، اما اگر اخلاص داشته و اراده کنیم، هیچ مانعی برای شاهراه صراط مستقیم نیست.

 

حجت الاسلام محسن قنبری، معاون آموزش جامعه المصطفی(ص) نیز به ارائه گزارشی درباره وضعیت آموزشی جامعه المصطفی پرداخت و تصریح کرد: بانک های اطلاعاتی اساتید المصطفی در حال تکمیل و در بخش های تخصصی ستادی برای ما کمک کننده است؛ جامعه المصطفی مفتخر است که دارای حدود 231 نفر عضو هیأت علمی، 2369 نفر در مدارس تابع در داخل، 368 نفر استاد شاغل در مدارس پیوسته المصطفی در داخل و  968 نفر استاد در 43 کشور با زبان های مختلف در سراسر دنیا به دنبال تربیت طلاب هستند.

 

وی با اشاره به پخش بیست و دومین اجلاس سالانه اساتید المصطفی از طریق ویدئوکنفرانس گفت: این اجلاس به صورت زنده از طریق اینترنت به سه زبان در حال پخش است که اساتید خارج از کشور نیز از اتفاقات این اجلاس استفاده کنند؛ امسال سهمیه اساتید نمونه را افزایش داده ایم و از ویژگی های این اجلاس نسبت به اجلاس سال های گذشته این است که با هماهنگی معاونت فرهنگی، از مربیان اخلاق المصطفی نیز به عنوان اساتید نمونه انتخاب شده است./822/پ203/ی

ارسال نظرات