۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۳۲۶۰۷۴
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خطاب به زوجین دانشجو:

فرزندانتان را برای سربازی امام زمان تربیت کنید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خطاب به زوجین دانشجو، گفت: قدر جوانی خود را بدانید، محور کارهایتان نماز باشد و فرزندان خود را برای سربازی امام زمان(عج) تربیت کنید.
فرزندانتان را برای سربازی امام زمان تربیت کنید فرزندانتان را برای سربازی امام زمان تربیت کنید فرزندانتان را برای سربازی امام زمان تربیت کنید فرزندانتان را برای سربازی امام زمان تربیت کنید فرزندانتان را برای سربازی امام زمان تربیت کنید فرزندانتان را برای سربازی امام زمان تربیت کنید فرزندانتان را برای سربازی امام زمان تربیت کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد مرکزی اقامه نماز کشور، امروز در نوزدهمین دوره طرح ملی همسفر تا بهشت در رواق حر عاملی حرم مطهر رضوی، خطاب به زوجین دانشجو گفت: محور کارهایتان را نماز قرار دهید.

 

وی با اشاره به این که معضل جامعه کنونی ما غرور تحصیلکرده‌ها است، ادامه داد: در حال حاضر متأسفانه جوان ها مدرک می گیرند، اما مهارت ندارند و لازم است که دختران و پسران ما هنر داشته باشند.

 

فضای مجازی عمر انسان را دود می کند
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی افزود: این فکر اشتباه است که بعضی جوان ها کار را ننگ می دانند، چه اشکالی دارد جوانی که فارغ التحصیل است کنار پدرش مهارتی مانند نجاری یاد بگیرد.

 

وی با تأکید به این که قدر عمر خود را بدانید، افزود: زندگی را ساده بگیرید و یادتان باشد همیشه جوان نیستید؛ پس قدر جوانی خود را بدانید و بیهوده هدر ندهید.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ابراز کرد: در اسلام هیچ گاه افراد فارغ التحصیل نمی شوند، خداوند متعال در قرآن به پیامبر اکرم(ص) می فرماید: « وَ قُلْ رَبِّ زِدْنی‏ عِلْماً، و بگو پروردگارا به دانش من بیافزای.»؛ از این رو هیچ زمانی خود را فارغ از تحصیل ندانید.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که بعضی افراد می گویند چرا غربی ها که نماز نمی خوانند، پیشرفت می کنند، اما کشورهای اسلامی پیشرفت چندانی ندارند، گفت: پیشرفت آن ها به خاطر بی نمازی آن ها نیست؛ بلکه بخاطر درس خواندن آن ها است.

وی به زوجین های جوان توصیه کرد زود بچه دار شوید و افزود: فرزندانی تربیت کنید که سرباز امام زمان(عج) باشند و این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که این حرف اشتباه است که هر چه بچه کمتر داشته باشیم، بهتر تربیت می شوند؛ چرا که افرادی داریم که بچه زیاد داشتند و خوب تربیت کردند و در مقابل کسانی بودند که بچه کم داشتند و نتوانستند خوب تریبت کنند.

 

حضرت علی(ع) کمالاتی دارد که احدی ندارد
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به ویژگی های حضرت علی(ع) اشاره و ابراز کرد: حضرت علی(ع) کمالاتی دارد که احدی آن ها را ندارد؛ وجود امام علی(ع) معصوم است و همسر ایشان نیز معصوم هستند و همچنین ایشان پدر 11 امام هستند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: خدا تولد حضرت علی(ع) را در کعبه قرار داده است تا در طول تاریخ هر مسلمانی که به سوی کعبه نماز می‌خواند، به حضرت علی(ع) نیز توجه کند.

 

وی به مظلومیت حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: هر فردی حرف خود را با دوشاهد می تواند ثابت کند، اما امام علی(ع) با اینکه در روز غدیر خم هزارها شاهد داشت، نتوانست حق خود را بگیرد و ایشان مظلوم بودند./1309/202/ب2

ارسال نظرات