۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۲۴۷۸۳
معاون حوزه علمیه مازندران:

روحانیت امین‌ترین مرجع فکری و عقیدتی برای جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه مازندران از روحانیت به عنوان امین‌ترین مرجع فکری، عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم و جامعه یاد کرد و گفت: در حال حاضر علما و نهاد روحانیت به عنوان مرزبانان دین و مرجع عقیدتی مردم نقشی تأثیرگذار در جامعه دارند.
معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در جمع روحانیان مرکز استان، روحانیت را خادمان مکتب فاطمی و علوی دانست و گفت: علما و روحانیت مروجان حقیقی شریعت محمدی هستند.

 

وی، روحانیت را حافظان منبر و محراب در قلمرو اندیشه زلال قرآنی دانست و با بیان این که  امروز روحانیت حافظ حقیقی اسلام و شریعت محمدی است، ادامه داد: امروز یکی از قوی ترین مؤلفه های صیانت از دستاوردهای انقلاب صیانت از عنصر انقلابی گری و دین باوری در کشور نهاد مرجعیت و روحانیت است.

 

حجت الاسلام میرعمادی روحانیت را پاسداران محراب الهی نامید و ادامه داد: نقش روحانیت برای حفاظت از انقلاب و حفظ حضور در صحنه و صیانت از آرمان گرایی و دین باوری مردم بی بدیل و بی نظیر بوده است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که صبوری و قناعت انقلابی روحانیت روح قناعت، دین باوری، تواضع و افتادگی را به جامعه عمق بخشیده است، تصریح کرد: این مسأله پشتوانه ای برای رهبری، مرجعیت شیعه و نهاد روحانیت در نظام اسلامی شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز روحانیت دغدغه دینداری این عصر را دارد، گفت: امروز میراث داری امام راحل و عالمان دینی دغدغه اصلی و محوری روحانیت است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت همواره در مسیر رهبری گام برداشته است، افزود: امروز نیز روحانیت اصیل پیرو مکتب ولایت بوده و رهنمودهای رهبری را سرلوحه فعالیت های خود قرار می دهد.

 

وی نقش روحانیت به عنوان یکی از مهم ترین مؤلفه های ارشاد، هدایت و بسیج مردم برای حضور حداکثری در انتخابات بسیار مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: خلق حماسه سیاسی با رهنمودهای رهبری نظام و تلاش های روحانیت حاصل شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این‌که بر اساس روایات، پیامبر گرامی اسلام(ص)، علما را ورثه انبیای الهی معرفی کردند، اظهار داشت: مهم‌ترین رسالتی که پیامبر اسلام(ص) بر عهده داشت تشکیل حکومت، امامت و رهبری امت اسلامی بود و این رسالت عظیم را برای بعد از خود با حادثه تاریخی غدیر خم استمرار بخشید.

 

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی در ایران به رهبری روحانیت،‌ خاطرنشان کرد: افزایش اقتدار روز افزون و ثبات این حکومت برای دشمنان اسلام و مستکبران، گران و غیر قابل تحمل شده و هر روز توطئه‌های جدیدی در راستای ایجاد تفرقه و آسیب‌ رسانی به جامعه دینی و جلوگیری از گسترش انقلاب اسلامی به بلاد اسلامی بکار می‌گیرند.

 

وی با بیان این که نقش حوزه و روحانیت در شکل نظام مقدس جمهوری اسلامی بی‌بدیل بوده است، افزود: این نهاد ارزشمند پس از پیروزی انقلاب نیز در تقویت پایه‌های انقلاب همه توان خود را به کار گرفته است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران از روحانیت به عنوان امین‌ترین مرجع فکری، عقیدتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برای مردم و جامعه یاد کرد و بیان داشت: در حال حاضر علما و نهاد روحانیت به عنوان مرزبان دین و مرجع عقیدتی مردم نقشی تأثیرگذار در جامعه دارند.

 

وی با بیان این که روحانیت همواره تلاش کرده جهت‌گیری های اسلامی انقلاب حفظ شود، بیان داشت: حضور همیشه در صحنه علما و روحانیت مانع از تلاش دشمنان در تضعیف نظام اسلامی شود.

 

حجت الاسلام میرعمادی روحانیت را پرچم‌دار تبلیغ دین اسلام معرفی کرد و با بیان این که علما و فقهای دینی همواره در برابر ضد ارزش ها ایستادگی و مقاومت کردند، خاطرنشان کرد: امروز نیز روحانیت آگاه و بصیرت در خط مقدم دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی قرار دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت تنها قشری است که می تواند جامعه را با اندیشه‌های دینی و اسلامی آشنا کند، افزود: هر جا که حضور روحانیت پر رنگ تر باشد دشمنان به هیچ عنوان توان حضور ندارند./950/202/ب1

ارسال نظرات