۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۳۲۴۳۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی، وابستگی غذایی به خارج از کشور را قطع می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اجرای اصول اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی و تولیدات این بخش، وابستگی غذایی به خارج از کشور را قطع می‌کند.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار با مديران جهاد کشاورزي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با مدیران سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی و مدیران کل اداره تابعه این سازمان که با هدف تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در حوزه جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: زندگی همه افراد به نوعی با تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی و فعالان این حوزه عجین شده است به همین دلیل عملکرد این بخش در وضعیت کشور نقش اساسی دارد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس اگر فعالان حوزه کشاورزی در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده، اصول آن را به درستی اجرایی کرده و مطالبه رهبری را در عرصه اقدام و عمل به شایستگی پاسخ دهند، کشور ما در بخش اقتصاد گام بزرگی بر می‌دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت، بهینه‌سازی مصرف آب، عبور از کشاورزی سنتی به سوی صنعتی و افزایش بهره‌وری نقش اساسی در شکوفایی اقتصادی کشور دارد که می‌بایست با مدیریت بهینه انرژی آب عملیاتی شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری در بخش کشاورزی در طی یک سال به سامان نمی‌رسد اما این مهم باید از جایی شروع و پیگیری شود.

 

به گفته وی در این راستا می‌بایست پیشانی کار در جهاد کشاورزی این باشد که اقتصاد مقاومتی را با نگاهی بلند دیده و برای تحقق اهداف آن در حوزه کشاورزی، اقدامات عملی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه لازم است اقدام عملی در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی رویکرد و اولویت جهاد کشاورزی باشد، اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های بالا در بخش کشاورزی کشور، در سال اقتصاد مقاومتی باید واردات محصولات کشاورزی از خارج به صورت ویژه کاهش یابد.

 

وی با بیان اینکه باید در مقابل واردات محصولات کشاورزی از خارج کشور ایستادگی کرد، ادامه داد: وارد کردن محصولات کشاورزی از خارج آن هم درحالی‌که توانایی تولید آن در داخل کشور وجود دارد مایه ننگ است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: باید کاسه گدایی را رها کرده و به توان و تولیدات داخلی خود تکیه کنیم که اقتصاد مقاومتی نیز دقیقاً در همین راستا است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر حرکت از کشاورزی سنتی به سوی مدرن، گفت: مدرن‌سازی کشاورزی منجر به افزایش تولیدات این بخش و استقلال بیشتر آن می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف انجام اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی در بین کشاورزان از سوی جهاد کشاورزی ضروری است، اظهار کرد: همه باید برای تبدیل اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان و فرهنگ در کشور تلاش کنند.

 

عبدالله یوسفی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی نیز در این نشست، با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در سال گذشته و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری در این سازمان، اظهار کرد: 10 راهبرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با رویکرد تولید محصولات اساسی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی در استان تدوین شده که امیدواریم با اجرای این راهبردها در پایان سال شاهد رشد چشمگیری در میزان تولید انواع محصولات کشاورزی در استان باشیم./9314/202/ب3

ارسال نظرات