۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۳۲۴۲۱۸
مدیر حوزه‌های علمیه قزوین مطرح کرد؛

زیارت جامعه کبیره گنجینه‌ به یادگار مانده از امام هادی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه قزوین گفت: جامعه کبیره گنجینه‌ای است که از امام هادی(ع) به یادگار مانده است و جوانان ما با مطالعه این زیارت، آیات و روایات انبیاء می‌توانند به درجات کمال برسند.
حجت الاسلام علي عباسي
حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه‌های علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به سیره و رسالت امام هادی(ع) گفت: زندگی ائمه اطهار(ع) دعوت به سوی خدای متعال بوده و زمینه رابرای هدایت بشر آماده می‌کردند.
 
وی در ادامه افزود: امام هادی(ع) مردم را با قدرت و عظمت خدای متعال آشنا می‌کردند تا مردم از حکومت‌های فاسدی که در آن زمان وجود داشت فاصله بگیرند، ائمه در جامعه نفوذ داشتند و ظالمین هم به عظمت ائمه معصوم پی برده بودند اما به خاطر قدرت طلبی دست از استکبارگری برنمی‌داشتند.
 
استاد حوزه علمیه با بیان این‌که روایتهای امام هادی(ع) راهگشاست ابراز کرد: هدایت‌های امام هادی(ع) سبب به کمال رسیدن مردم می‌شد و آنها را از تاریکی و گمراهی دور می‌ساخت.
 
این کارشناس حوزوی علت اصلی به شهادت رسیدن امام هادی(ع) را حسد دانست و بیان کرد: متوکل که در زمان امام هادی(ع)حکومت می‌کرد به امام حسادت داشتند و ایشان را خطر بزرگی برای حکومت خود می‌دیدند از این رو امام را به سامرا تبعید و در آنجا به شهادت رساندند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که زیارت جامعه کبیره یک دوره کامل امام شناسی است اظهار کرد: منزلتی که ائمه اطهار در پیشگاه خداوند دارند و برکاتی که خداوند از طریق آنان به مردم نازل کرده است در این زیارت بیان شده است.
 
حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: جامعه کبیره گنجینه‌ای است که از امام هادی(ع) به یادگار مانده است و جوانان ما با مطالعه این زیارت، آیات و روایات انبیاء می‌توانند به درجات کمال برسند.
 
وی با تاکید بر این‌که جوانان باید ائمه را الگوی خود قرار دهند تصریح کرد: زمانی جوانان و مردم ما در هر دو جهان خوشبخت می‌شوند که ائمه اطهار(ع) را الگوی خود قرار دهند و برای رسیدن به این مهم آنها باید به متخصصان مراجعه کنند.
 
استاد حوزه علمیه در پایان گفت: وظیفه روحانیان و حوزه‎‌های علمیه این است که ائمه را از نظر برنامه‌هایی که برای مردم داشتند آگاه کنند و روایات را در ابعاد سیاسی، اجتماعی و حکومتی برای مردم تشریح کنند./838/302/ب3
ارسال نظرات