۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۳۲۴۱۹۹
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

هیأت مذاکره کننده حج ایران به عربستان می رود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی درباره حج تمتع امسال گفت: روادید هیأت مذاکره کننده ایرانی صادر شده است و مذاکره با طرف عربستانی بیست و ششم فروردین ماه انجام خواهد شد.
حجت الاسلام سيدعلي قاضي عسکر سرپرست حجاج ايراني و نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والملسمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، گفت: ویزای هیأت مذاکره کننده ایرانی نوزدهم فروردین صادر شده است و مذاکره با طرف عربستانی بیست و ششم فروردین انجام خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر که درحاشیه مراسم بزرگداشت شهدای منا درمسجد امام حسن عسکری(ع) پردیسان قم سخن می‌گفت، افزود: در صورتی که این مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی افزود: افرادی که نوبت تشرف شان رسیده است باید با توجه به فرصت کم باقیمانده به سرعت در کاروان ها ثبت نام کنند تا مقدمات برنامه ها و آموزش زائران آغاز شود.

 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به برخی نگرانی ها در جامعه درباره حج امسال تصریح کرد: مردم مطمئن باشند اگر تصمیم داشته باشیم امور حج را با توافقی که صورت خواهد گرفت انجام دهیم ، برای آنچه که با آن روبرو خواهیم شد برنامه ریزی کرده و مرحله به مرحله به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت افزود: مستندات و اطلاعات کافی درباره فاجعه منا جمع آوری شده است و در این گزارش به مباحث حقوقی ، پیگیری امور مربوط به شهدای منا و تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی پرداخته شده است.

 

سرپرست حجاج ایرانی درباره پرداخت دیه به خانواده های شهدای منا گفت: عربستان پرداخت دیه را نفی نکرده است لیکن نحوه اجرای آن را باید توافق کرد که ان شاءالله دیه به خانواده های شهدا پرداخت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرافزود: مسائل حقوقی این فاجعه را وزارت امورخارجه ، دادستانی و سازمان حج و زیارت و بعثه پیگیری می کنند و نتایج آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

سرپرست حجاج ایرانی همچنین درجمع شرکت کنندگان درمراسم بزرگداشت شهدای منا درمسجد امام حسن عسکری (ع) پردیسان قم به بیان آخرین اقدامات صورت گرفته درباره فاجعه منا و سقوط جرثقیل در مسجد الحرام پرداخت./1330/102/ب2

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات