۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۲۳۴۶۶
مدیر مدرسه علمیه کوثر:

یادگیری علوم دینی از سفارشات دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه کوثر گفت: یادگیری علوم دینی یکی از سفارشات دین مبین اسلام است و بانوان طلبه باید با توان هر چه بیشتر سعی کنند آنچه که در مدارس علمیه یاد می‌گیرند، در سطح خانواده و جامعه به مرحله اجرا در آورند.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران

صغری عباسی مدیر مدرسه علمیه کوثر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت تحصیل دختران در حوزه علمیه، گفت: با توجه به اینکه نیاز هر بانوی مسلمان این است که در درجه اول با وظایف خود به عنوان مادر و همسر آشنا شود و با عنایت بر اینکه یادگیری علوم دینی یکی از سفارشات دین مبین اسلام است، بانوان طلبه باید با توان هر چه بیشتر سعی کنند آنچه که در مدارس علمیه یاد می‌گیرند، در سطح خانواده و جامعه به مرحله اجرا در بیاورند تا انشاءالله بتوانیم به همت بانوان طلبه ناهنجاری‌های موجود در سطح جامعه وخانواده را به حداقل ممکن برسانیم.

 

وی با اشاره به اینکه مدارس علمیه زمینه‌ بسیار مناسبی برای ارتقای سطح علوم دینی و معرفتی بانوان فراهم آورده است، ابراز کرد: به لطف خداوند متعال و بسترسازی‌های جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها شاهد اثرات حضور بانوان در مدارس علمیه بر روی جامعه و زندگی‌ خانوادگی و تربیت فرزندان طلبه‌ها بوده ایم.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر در رابطه با اهمیت کارایی تحصیل کردگان حوزه خواهران برای جامعه، گفت: بانوان طلبه پس از فارغ التحصیلی می‌توانند به فعالیت در زمینه تدریس، تبلیغ، تحقیق و پژوهش در مدارس، مراکز آموزشی، سازمان تبلیغات و ارگان‌های مختلف مشغول شوند.

 

عباسی در ادامه افزود: بانوان طلبه بر اساس علایق و استعدادهای خود می‌توانند افزون بر اموری نظیر مشاوره و پاسخگویی، برای افزایش سطح علوم دینی خود به تحصیل در مقاطع بالاتر نیز بپردازند.

 

وی اظهار داشت: از نقاط قوت این مدرسه در درجه اول می‌توان به محیط سرشار از معنویت و فضای دوستانه بین اساتید و طلاب و امکاناتی از قبیل؛ نمازخانه، سالن اجتماعات، تالار، کتابخانه، امکانات ورزشی، مهد کودک، فروشگاه و رستوران جهت رفاه حال طلبه ها اشاره کرد.

 

مدیر مدرسه علمیه کوثر درباره ظرفیت پذیرش این مدرسه، گفت: در این مدرسه به طور کل 70 نفر در مقطع پاره وقت و تمام وقت طلبه پذیرفته می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: برای ترغیب طلبه‌ها طرح‌های تشویقی برای حافظان قرآن و رتبه‌های برتر هر سال و شرکت کنندگان در مسابقات در نظر گرفته می‌شود.

 

شایان ذکر است، مدرسه علمیه کوثر در سال 1387 در منطقه فردیس استان البرز تاسیس شد و مؤسس و متولی این مدرسه حجت‌الاسلام و المسلیمن علی ادیب است./966/302/ب1

ارسال نظرات