۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۲۳۱۷۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو اقدام و عمل همگانی و جهادی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه دیگر حرف و شعار در حوزه اقتصاد مقاومتی کافی است، گفت: تحقق شعار سال نیازمند اقدام و عمل همگانی و جهادی است.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار مسؤولان حوزه علميه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیران و مسؤولان مدارس علمیه استان و کادر اداری نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی، با بیان اینکه مدارس علمیه و مسؤولان این مراکز دینی و علمی جایگاه حساس و والایی دارند، اظهار کرد: باید با درک این جایگاه حساس و خطیر برای تربیت طلاب آگاه، بصیر و باتقوا اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه بخشی از افتخارات حوزه‌های علمیه کادر سازی و تربیت نیروی موفق است، خاطرنشان کرد: کادر سازی و نیرو پروری یک هنر متعالی بوده و رسالت حوزه‌های علمیه نیز تربیت نیروهای فعال و بانشاط و وارد کردن آن‌ها به جامعه دینی برای ارائه خدمات معنوی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: رسالت اصلی حوزه‌های علمیه این است که انسانی تربیت کند که بتواند جامعه و جهان را تربیت کند همان‌گونه که امام خمینی (ره) از دل حوزه‌های علمیه برخاست و موفق شد دنیا را متحول کند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه عملکرد امام راحل به‌گونه‌ای بود که با هزینه کم، خروجی زیاد داشت، ادامه داد: روش حضرت محمد (ص) نیز این‌گونه بود که تلاش می‌کرد تا کارها با هزینه کم و خروجی زیاد انجام شود.

 

وی با بیان اینکه آموزه‌های اسلامی درباره رسالت حوزه‌های علمیه دو مرحله را بیان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: نخستین رسالت حوزه علمیه کادر سازی بوده و در مرحله بعد باید تلاش شود ابزار عمل و عملیاتی شدن مبانی حوزه اخلاق در جامعه بیشتر شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی یادآور شد: باید اساتید حوزه‌های علمیه به موضوع اخلاق و تهذیب توجه بیشتری داشته باشند چرا که در گذشته حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش یک نهاد بودند و درنتیجه چاشنی اخلاق در دروس مختلف بیشتر بود اما اکنون این‌گونه نیست.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید اساتید حوزه‌های علمیه در همه دروس خود نکات اخلاقی را به طلاب بگویند، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در هر درس خارج خود نکته‌ای اخلاقی را مطرح می‌کنند که برای طلاب بسیار مفید است.

 

وی پیشنهاد داد که از این پس در مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان خراسان شمالی هفته‌ای یک بار درس اخلاق رهبر معظم انقلاب برای طلاب پخش شود تا طلاب استان نیز بتوانند از رهنمودهای رهبری در دروس اخلاق بهره برند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برای سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب، به تشریح وظایف حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیان برای تحقق این شعار پرداخت و گفت: همه اقشار مردم و مسؤولان باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور وارد عرصه عمل شوند.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه دیگر حرف و شعار در حوزه اقتصاد مقاومتی کافی است، افزود: تحقق شعار سال نیازمند اقدام و عمل همگانی و جهادی است./9314/202/ب1

ارسال نظرات