۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۲۲۹۵۶
کارشناس مسائل مذهبی:

مسؤولان در پیروی از فرامین ولایت، زهراگونه عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خادم القرآنی با اشاره به این که مسؤولان ما باید در پیروی از فرامین ولایت، زهراگونه عمل کنند، گفت: اقدام و عمل از مهم ترین ملاک های تشخیص نفاق است، امروز در داخل و خارج کسانی هستند که سخنشان با اقدام و عملشان مطابقت ندارد که نمونه بارز آن شمر زمان، آمریکا است.
حجت الاسلام خادم القرآني

حجت الاسلام اکبر خادم القرآنی، کارشناس مسائل مذهبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با اقدام و عمل در سیره حضرت زهرا(س)، گفت: اقدام و عمل در سیره حضرت زهرا(س) کاملا مشهود و ملموس است، اساسا از ملاک های تشخیص نفاق در فضای غبار آلود و جایی که صورت خوب و موجهی وجود دارد ولی سیرت مبهمی برای ما ایجاد شده است، اقدام و عمل است.

 

وی ادامه داد: در طول تاریخ افراد بسیار زیادی بودند که در کنار پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) سخن حق بر زبان جاری می کردند ولی در اقدام و عمل اثری از سخنان و صحبت ها دیده نمی شد، عکس آن هم وجود داشت، افرادی که در سخت ترین شرایط عملشان با سخن حقی که جاری می کردند مطابقت داشت.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: افرادی که حرف و عملشان در راستای حقیقت بود نامشان در صفحات نورانی تاریخ جاودانه شد و افرادی که نفاق داشتند و حرف و عملشان مطابقت نداشت نامشان در صفحات سیاه و ظلمات تاریخ ماندگار شد، امروز هم در داخل و خارج کسانی هستند که سخنشان با اقدام و عملشان مطابقت ندارد که نمونه بارز آن شمر زمان، آمریکا است.

 

حجت الاسلام خادم القرآنی تصریح کرد: بارها تناقض در سخن و عمل دولتمردان آمریکایی برای ما ثابت شده است، در سیره حضرت زهرا(س) ویژگی تطبیق سخن با اقدام و عمل به ویژه در پیروی از ولایت کاملا مشهود است و در بزنگاه های مختلف خود را نشان داده است.

 

استقامت و مقاومت در سخن و عمل حضرت زهرا(س) خودنمایی می کند

وی بیان داشت: مسؤولان ما باید این ویژگی را سرلوحه کار خود قرار دهند و در پیروی از فرامین ولایت زهراگونه عمل کنند، حضرت فاطمه(س) در مقابل دشمنان اسلام و ولایت، مردانه ایستادند و ترس به دل خود راه ندادند و مصداق بارز آیه "الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا" شدند، استقامت و مقاومت در سخن و عمل حضرت زهرا(س) خودنمایی می کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی، توضیح داد: هیچ گاه استقامت و مقاومت در  اقدام و عمل از سیره حضرت زهرا(س) جدا نشد، در قضیه فدک برای جلوگیری از نابود شدن و از دست رفتن تنها منبع اقتصادی برای کمک به فقرا و شیعیان، حضرت(س) شجاعانه به میدان آمدند و مقاومت کردند.

 

حجت الاسلام خادم القرآنی افزود: در تبلیغ ولایت به سخن اکتفا نکردند بلکه اقدام کردند و در خانه تک تک اهالی مدینه رفتند و تذکر دادند که به عهد و وفای خود پایبند باشید، در قضیه حمله به بیت وحی ترس را کنار گذاشتند و نگذاشتند ولایت تنها بماند و نام خود را در تاریخ به عنوان شهیده ولایت ثبت کردند.

 

وی در پایان گفت: باید زهراگونه عمل کرد تا کار به جایی نرسد که خلیفه الله لب به سخن باز کنند و بگویند که چرا حرف هایی می زنید که به آن عمل نمی کنید، حرف زدن بس است و زمان اقدام و عمل است، مردم باید اقدام وعمل را لمس کنند و فقط به سخن اکتفا نشود، امید داریم که نام مردم و مسؤولان ما در پیروی از ولایت در اقدام و عمل در صفحات نورانی تاریخ ثبت شود و الگویی برای نسل های بعدی انقلاب باشد./869/302/ب1

ارسال نظرات