۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۳۲۲۳۸۶
آیت‌الله موحدی کرمانی مطرح کرد؛

پشتیبانی ملت ایران از حوزه‌های علمیه انقلابی/ مدیران حوزه ریشه غیرانقلابی‌ها را بخشکانند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که مردم ایران پشتیبان انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم هستند، از مدیران حوزه خواست که ریشه انقلابی نبودن را در حوزه‌ها بخشکانند.
آيت الله موحدي کرماني آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی بودن حوزه‌های علمیه، گفت: مردمی که به انقلاب رأی دادند پشتیبان انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم هستند.

 

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: بزرگان حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم باید ریشه انقلابی نبودن را بخشکانند و در مقام دفع و رفع آن باشند؛ صاحبان این تفکر خطرناک هم اگر وجود دارد باید بدانند که اینها از مردم ایران جدا هستند.

 

 

وی در ادامه با اشاره به آزمایش موشکی سپاه و سخنان مقام‌های آمریکایی در این زمینه، زورگویی را شغل و برنامه دشمنی مانند آمریکا دانست و گفت: ایران اسلامی از نظر تجهیزات دفاعی بسیار قوی است و از آمریکا هم غیر از دشمنی انتظاری نیست.

 

 

آمریکا از مواضع غلط خود خجالت بکشد

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: ما در درون خود را برای دفاع مجهز و قوی می‌کنیم نه برای حمله، اما آمریکا می‌گوید حق نداری، آیا حق نداریم دفاع خود را قوی‌تر و مجهزتر کنیم باید آمریکا دستور دهد که ضعیف بمانیم؛ روی آمریکا همواره سیاه باشد.

 

 

وی با بیان اینکه آمریکا سلاح‌های کشنده در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد و عربستان متجاوز را که این‌گونه آدم می‌کوشند و خون می‌ریزند تقویت می‌کند، اظهار داشت: حقیقتا آمریکا باید از این مواضع غلط خجالت بکشد.

 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تروریست خواندن حزب‌الله از سوی شورای همکاری خلیج فارس، خاطرنشان کرد: منطق حزب‌الله تقویت درونی و دفاع در برابر دشمن است، اما می‌گویند تروریست است و حقیقتا باید از سخنانشان خجالت بکشند و شرم کنند.

 

 

وی گفت: عربستان که مدعی خادم الحرمین است و می‌گوید قرآن بخوانید کی خودش به قرآن عمل می‌کند و کدام آیه از آیات قرآن به او می‌گوید که می‌توانی این‌گونه مسلمانان را بکشد و خونشان را بریزد؛ در حالی که آیات فراوان می‌گوید اگر مسلمانی را بی‌گناه کشتی جایت در جهنم است و در آنجا جاودان هستی.

 

 

آیت‌الله موحدی کرمانی مسؤولان عربستانی را به بیدار شدن و دست برداشتن از کارهایش توضیه کرد و گفت: از عربستانی که به مردم خود هم رحم نمی‌کند و تاکنون 3500 کشته و 6500 زخمی و 430 مفقود حاصل اقداماتش بوده است می‌خواهیم که دیگر این جنایت‌ها را ادامه ندهد.

 

 

ضرورت برنامه‌ریزی برای فراهم شدن امنیت حجاج

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام ثبت‌نام‌های حج تمتع و با بیان این‌که حج فرمانی الهی است به مسؤولان توصیه کرد که به فکر امنیت حجاج باشند و با اشاره به حادثه تلخ منا برای فراهم شدن امنیت زائران ایرانی برنامه‌ریزی کنند.

 

 

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: اگر بگویید که حکومت سعودی امنیت را تضمین کرده بدانید که حکومت سعودی دشمن ما است و عالمان وهابی آنها می‌گویند که شیعه مسلمان نیست و کشتن آنها ثواب دارد و هر کس آنها را بکشد به بهشت می‌رود؛ در این فضای آلوده چگونه می‌خواهید امنیت حجاج را تضمین کنید.

 

 

فرزند امام در عمل نشان داد که مطیع رهبر است

آیت‌الله موحدی کرمانی در ابتدای سخنان خود در خطبه دوم با تسلیت سالروز رحلت حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی اظهار داشت: وی پس از رحلت امام خمینی‌(ره) در تبعیت از رهبری بسیار سخن گفت و وفاداری خود را به مقام معظم رهبری رسماً اعلام می‌کرد و در عمل هم نشان می‌داد که مطیع رهبر است.

 

 

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با ابراز تأسف از حوادثی که در چهارشنبه سوری امسال رخ داد، از مسؤولان خواست که شرایطی را برای ابراز شادی مردم فراهم کنند تا از وقوع حوادثی که منجر به مجروح شدن افراد می‌شود جلوگیری کنند.

 

 

توصیه به نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

وی در بخشی از خطبه‌ نخست نماز جمعه این هفته تهران به سوگندنامه مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی در حضور قرآن به نام خدا قسم یاد می‌کنند که حافظ استقلال و منافع کشور، قانون اساسی و امین مردم ایران باشند.

 

 

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: نمایندگان مردم ایران در مجلس دهم که این قسم را خواهند خورد و در مقابل قرآن به نام خدا قسم یاد می‌کنند و بر عمل به عهد و پیمان متعهد می‌شوند باید بدانند که قرآن می‌گوید اگر به عهد خود عمل نکنید گرفتار نفاق می‌شوید و در آسمان‌ها شما را به عنوان منافق خواهند شناخت./920/پ201/ج1

ارسال نظرات