۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۳۲۲۰۰۶

برگزار کنندگان دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه‌های علمیه خواهران تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ در مراسمی از برگزارکنندگان دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه‌های علمیه خواهران در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور تجلیل شد.
 مرکز مديريت حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، با حضور «آقای اصغر عبداللهی»، معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، از برگزارکنندگان دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه‌های علمیه خواهران کشور تجلیل شد.

 

در این مراسم، معاون اداری- مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، در سخنانی، با اشاره به دیدگاه دانشمندان علم حاکمیت، گفت: دانشمندان علم حاکمیت ارکان هر کشور را برای اداره مطلوب، سیاست، فرهنگ و اقتصاد می‌دانند.

 

وی افزود: سیاست، یعنی همه اصول، سیاست‌ها و نگاه‌های حاکم بر هر رفتار، مانند سیاست فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، سیاسی و... .

 

معاون اداری مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور تصریح کرد: برخی، اقتصاد و فرهنگ را جزئی از سیاست می‌دانند، ولی ما در دایره حکومتی‌مان، وجه غالب را فرهنگ می‌دانیم

 

آقای عبداللهی با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درباره فرهنگ و اهمیت آن، بیان کرد: رهبری(مدظله‌العالی)، فرهنگ را همانند اکسیژن، برای حیات بشر واجب می‌دانند.

 

وی تغافل در زمینه فرهنگ را خطرناک دانست و اظهار داشت: اگر فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در دسترس قرار ندهیم، باید جای دیگری هزینه کنیم تا ضررهای ناشی از این بی‌توجهی را جبران نماییم.

 

معاون اداری- مالی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، در بخش دیگری از سخنانش، قم را مطلع انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: قم، اکنون نیز باید در انقلاب فرهنگی نقش داشته باشد و نقشی مؤثر ایفا کند.

 

وی بر لزوم پرهیز از بی‌توجهی به فرهنگ تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: ایران اسلامی،‌ بنیان‌های خوب فرهنگی دارد ولی به آن بی‌توجهی می‌شود.

 

شایان ذکر است، در ابتدای این جلسه، «آقای شایان‌فر»، مدیر اجرایی مرکز نشر هاجر، گزارش کوتاهی درباره برپایی دومین نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه‌های علمیه خواهران کشور و مراکزی که در این نمایشگاه حضور داشتند، ارائه کرد.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از ناشران برگزیده این نمایشگاه و زحمت‌کشان برپایی نمایشگاه مزبور، با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد./998/102/ب2

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

ارسال نظرات