۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۳۲۱۸۳۹
فاطمیه (18)

تربیت دینی محور الگو شدن زنان

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که تربیت دینی محور الگو شدن زنان است، گفت: حضرت زهرا(س) محور تربیت دینی و اسوه زنان و مردان عالم هستند.
حضرت زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی صالحی خوانساری پیش از ظهر امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که تربیت دینی محور الگو شدن زنان است، گفت: حضرت زهرا(س) محور تربیت دینی و اسوه زنان و مردان عالم هستند.


وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید سرزمین پاک و حاصلخیز، گیاه و نباتش به اذن خدا گل می شود اما در سرزمین ناپاک و غیر حاصلیز، غیر از خار و خاشاک نمی روید که این دو مثال مصداق وجود پدران و مادران شایسته و تربیت مبتنی بر دین است یعنی همانطور که در سرزمینی غیرپاک حاصلی رشد نمی کند و اگر هم رشد کند علف هرز است پدر و مادر ناپاک هم برای فرزندانشان همین گونه هستند.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: افرادی هستند که دلی پاک دارند و افرادی هستند که دلشان ناپاک است که قرآن بر هر دو به یکسان نازل شده و پیامبر و امام معصوم(ع) با هر دو حرف می زند، ولی نتیجه حرف ها و وحی قرآنی در دل آن فرد پاک، طراوت و پاکی و در دل فرد ناپاک، تأثیری نمی گذارد.


حجت الاسلام صالحی خوانساری در ادامه با اشاره به کینه بنی امیه و بنی عباس نسبت به اهل بیت (ع) گفت: بنی امیه و بنی عباس همیشه در مواجهه با اهل بیت (ع) با شمشیر و حرص و غضب با آنها رفتار می کردند و به دنبال کشتن و ریختن خون آنها یا حداقل به دنبال بی آبرو کردن آنها بودند.


وی افزود: از پدری به نام ابوسفیان و مادری به نام هند جگر خوار، شخصی مانند معاویه پرورش می یابد و از پدری به نام علی (ع) مولود کعبه و مادری به نام حضرت زهرا (س)، سرور زنان عالم فرزندانی مانند امام حسن و امام حسین (ع)تربیت می شوند.


استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: تربیت دینی معیار و ملاک اسوه بودن زنان را تعیین می کند و زنانی مانند آسیه همسر فرعون و حضرت مریم(س) با وجود این که در قلب کفر بودند به دلیل تربیت دینی و خدا محوری برای زنان اسوه شدند و حضرت زهرا(س) هم با توجه به این که پدر ایشان خاتم الانبیا(ص) و مادرشان حضرت خدیجه(س) بودند و در یک خانه دینی تربیت و سیده و سرور زنان عالم شدند.


حجت الاسلام خوانساری یادآور شد: متأسفانه در جامعه امروز زنان جایگاه قرآنی خود را ندارند و خودنمایی و جلوه گری معیار برتری زنان شده در حالی که قرآن تربیت دینی و بندگی خدا را محور برتری یک زن بر سایر زنان عنوان می‌کند./968/پ202/ی

ارسال نظرات