۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۳۲۱۲۳۸
امام جمعه قلعه گنج:

تلاش‌ها و زحمات آیت الله واعظ طبسی ستودنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قلعه گنج گفت: تلاش‌ها و زحمات آیت الله واعظ طبسی ستودنی است که نزدیک به نیم قرن خادم امام رئوف بود و خدمتی که بدون هیچگونه چشمداشتی انجام شد و بعد از عمری تلاش و خدمت در کنار جوار امام رضا(ع) آرام گرفت.
آيت الله واعظ طبسي

حجت الاسلام احمد نجنو، امام جمعه قلعه گنج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: مرحوم آیت الله واعظ طبسی یکی از شخصیت های بزرگ و از یاران امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند که در طی این چندین سال ایشان مجاهدت های خود را از اوایل انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار حضرت امام رضوان الله تعالی بودند و امام(ره) ایشان را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی انتصاب کردند و آیت الله واعظ طبسی خدمت بسیار ارزشمندی را از خود به جای گذاشتند.


وی با بیان این که ساده زیستی و اهمیت ایشان نسبت به وظایفی که بر دوششان بود، بیان کرد: ایشان یک انسان بسیار بزرگ در عین سادگی اما صاحب ابتکار بودند و برای بازسازی حرم مطهر رضوی و استفاده از مشاوره‌های که در این راستا به کار گرفتند، و به یاری خدا بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به عنوان قلب شیعه که در ایران وجود دارد و این عظمتی که ما شاهد آن هستیم مرهون پیگیری تلاش و زحمات این بزرگوار است.


امام جمعه قلعه‌گنج تصریح کرد: ایشان نه تنها به فکر مردم ایران بودند؛ حتی برای زائران خارجی که خارج از کشور به مشهد مقدس برای زیارت بارگاه ملکوتی امارضا(ع) می‌آمدند، ایشان برنامه ریزی‌های دقیق و خاصی را داشتند، و با تمام توان به آنان خدمت می کرد.


حجت الاسلام نجنو خاطرنشان کرد: ایشان بعد از رحلت حضرت امام (ره) همواره هم پای مقام معظم رهبری بودند و ایشان را در تمام مراسمات و برنامه ها و در انقلاب یاری می کردند و آخرین دقایق از عمر با برکت خود را با کهولت سنی که داشتند، با حضور سیاسی خود در پای صندوق‌های رأی سپری کردند و در حقیقت حضور ایشان در انتخابات لبیک به فرمان مقام معظم رهبری بود و این امر صداقت و ارادت ایشان به ولایت فقیه را نشان می‌دهد.


وی ابراز کرد: ایشان در عین حال مزد خود را از ولایت گرفت و در مراسم تشییع و تدفین ایشان حضور مردم مشهد و حضور پررنگ مسؤولان در حقیقت تقدیر از جایگاه بزرگ این عالم برجسته بود و مقام معظم رهبری نیز نماز بر پیکر مطهر ایشان خواندند واین تأیید بر ارادت مقام معظم رهبری به ایشان بود.


امام جمعه قلعه گنج عنوان کرد: شور و اشتیاق تحصیل علوم دینی و علاقه ایشان به دروس حوزوی سبب شد که با وجود کسب موفقیت های فراوان، به حوزه روی آورد و پدرش حاج شیخ غلامرضا واعظ طبسی از مشهورترین واعظان عصر و مبلغان اسلامی آن دوره بود که آوازه منبرهای پرشورش در سراسر جهان تشیع پیچیده بود.


حجت الاسلام نجنو یادآور شد: تلاش‌ها و زحمات آیت الله واعظ طبسی ستودنی است که نزدیک به نیم قرن خادم امام رئوف بود و خدمتی که بدون هیچگونه چشمداشتی انجام شد و بعد از عمری تلاش و خدمت در کنار جوار امام رضا(ع) آرام گرفت.


وی اضافه کرد: ایشان یک خادم با اخلاص و نمونه که در تاریخ خادمی امام رضا(ره) نمونه نداشته را از دست دادیم، امامی که این انقلاب را سر پا کرد، چه استوانه‌ها و نیروهایی در کنارشان وجود داشتند.


امام جمعه قلعه گنج افزود: آیت ‌الله طبسی در ابتدای انقلاب و در عرصه سازندگی نظام فعال بود و یک ذخیره ارزنده بود و آیت الله واعظ طبسی ستون مستحکم انقلاب اسلامی و فرد مورد اعتماد امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بودند.


حجت الاسلام نجنو اظهار کرد: مدیریت موفق آیت الله واعظ طبسی در حوزه علمیه خراسان، آستان قدس رضوی و نمایندگی ولی فقیه در سه استان مثال زدنی است./9709/302/ب2

ارسال نظرات