۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۳۲۱۰۹۸
آیت‌الله علوی گرگانی:

استغفار دل انسان را به خدا نزدیک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اهمیت استفاده بهینه از عمر جوانی برای توشه آخرت گفت: استغفار فراوان دل انسان را به خدا نزدیک و پرونده اعمال را پاک می‌کند.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار دانشجویان دانشگاه افسری امام حسین(ع)، اظهار داشت: انبیاء الهی مبعوث شده‌اند تا انسان‌ها را با قوانین الهی آشنا کرده و سعادت دنیا و آخرت آنان را تضمین کنند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ انسان‌های معتقد به ارزش‌های دینی که در پرتو یقین خود، به اعتقاداتشان عمل می‌کنند، به خوبی در این دنیا رشد یافته و آخرت خود را نیز تضمین می‌کنند.

 

وی یادآور شد: دین اسلام به قدری فراگیر شده که دیگر بهانه‌ای را برای احدی باقی نگذاشته است و این می‌طلبد که انسان، خود را در مسیر کلام نورانی قرار داده و از تابش نور حقیقت بهره ببرد.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ناتوانی افراد مسن در انجام بسیاری از فعالیت‌ها اظهار داشت: بهترین جوان‌ها، افرادی هستند که در مسیر اهل‌بیت معصومین(ع) و علمای اسلام قدم بر می‌دارند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: دیری نمی‌گذرد که عمر انسان به پایان می‌رسد؛ جوانان از عمر خویش و توانایی‌هایشان استفاده کنند و برای آخرت خود توشه بیفزایند.

 

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم ادامه داد: انسان هیج قدمی بر نمی‌دارد مگر این‌که آن قدم در پرونده اعمال شما ثبت می‌شود؛ قدمی که خدا از آن به قدم بزرگ و اجر عظیم یاد می‌کند، بهترین عمل برای انسان‌ها است.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اهمیت استفاده بهینه از عمر جوانی برای توشه آخرت گفت: استغفار فراوان دل انسان را به خدا نزدیک و پرونده اعمال را پاک می‌کند.

 

وی افزود: خدای متعال در آیه پایانی سوره مزمل قرآن کریم می‌فرماید با استغفار فراوان، نفس خود را پاک کنید تا من هم شما را ببخشم./997/پ202/ج

ارسال نظرات