۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۳۱۸۴۱۰

آغاز دوره کشوری تربیت مربی قرآنی کودک در شهرستان آران و بیدگل

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین شهرستان کاشان گفت: دوره کشوری تربیت مربی قرآنی کودک در قالب طرح ملی آموزش تخصصی قرآن کریم در شهرستان آران و بیدگل آغاز شد.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان پیش از ظهر امروز درگفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: دوره کشوری تربیت مربی قرآنی کودک ویژه خواهران گروه سنی 20 تا 35 سال با حضور چهل نفر از خواهران قرآن آموز شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

 

وی افزود: دوره مقدماتی و تکمیلی این دوره در زمنیه کودک به مدت 5 روز از سوی مهدی فاضلی فعال کشوری با اعطای گواهینامه معتبر از سوی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و دوره تکمیلی آن به مدت دو روز اوایل هفته آینده برگزار خواهد شد.  

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان لزوم ضرورت این دوره را یاد آورشد و با اشاره به این حدیث شریف «العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر»، گفت: با توجه به یافته های علمی دانشمندان علم روانشناسی، شخصیت اصلی هر فرد در سنین کودکی و نوجوانی شکل می گیرد بنابراین نیاز است تا آموزش های دینی و قرآنی با رعایت استانداردهای لازم و در قالب زبان کودکانه در این مقطع سنی ارائه شود.

 

حجت الاسلام مجتبی حسن زاده در ادامه ایجاد زمینه آشنایی، علاقه و انس کودکان با قرآن و مفاهیم دینی و نماز را از مهم ترین اهداف این دوره مقدماتی دانست و افزود: تربیت مربیان قرآنی ویژه کودکان و آشنایی آنان با مهارت های مختلف آموزش قرآن از جمله اهداف این دوره است.  

 

وی همچنین، ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه آموزش های قرآنی به کودکان، استفاده از شیوه های غیر مستقیم و عملی در ارائه و انتقال مفاهیم قرآنی به کودکان و ارتقای سطح دانش و مهارت مربیان در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی قرآن به کودکان را از دیگر اهداف این دوره اعلام کرد.

 

حجت الاسلام حسن زاده، استفاده از زبان کودکانه در قالب شیوه های مختلف از از جمله داستان، شعر، بازی، نقاشی و کار دستی جهت انتقال و آموزش تعالیم و پیام های دینی و قرآنی به کودکان را شیوه های آموزشی این دوره مقدماتی دانست.

 

وی افزود: اسلوب آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن به کودکان، اسلوب آموزش حفظ جزء 30 به کودکان، اسلوب آموزش مفاهیم آیات کاربردی قرآنی، اسلوب آموزش نماز با سبک شخصی سازی و اهمیت آموزش آن در این سنین و فنون کلاس داری از عناوین دروس این دوره است.

 

حجت الاسلام حسن زاده همچنین در خصوص اهداف دوره تکمیلی، گفت: ارائه مطالب و آموزش های نوین و ابتکاری فرزند پروری مثبت، افزایش مهارت مربیان در برخورد با مشکلات رفتاری کودکان بر اساس آموزه های دینی، آشنایی با مشکلات و بد رفتاری های کودکان و ارائه مطالب مفید و کاربردی جهت رفع آن و بهبود ارتباط مربی با کودک و کاهش مشکلات رفتاری کودکان در کلاس و منزل از جمله اهداف دوره تکمیلی است.

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان یاد آور شد: سر فصل های آموزشی این دوره از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت 24 ساعته حضوری به مدت 3 روز متوالی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام حسن زاده، روانشناسی چگونگی برخورد با کودکان و مشکلات آنها را از عناوین دروس تکمیلی اعلام کرد و افزود: سر فصل های آموزشی این دوره نیز از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت 24 ساعت حضوری معیین شده است.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان یاد آور شد: گذراندن دوره کارورزی به مدت 50 ساعت بعد از اتمام دوره مقدماتی و تکمیلی در مؤسسات قرآنی و مهدهای کودک محل سکونت شرکت کنندگان، از جمله شرایط این دوره و اعطای گواهی نامه پایان دوره از طرف معاونت قرآن و عترت از امتیازات این دوره است که چگونگی آزمون آن شامل ارائه فعالیت های عملی از سوی فراگیران در حین دوره و آزمون عملی پایان دوره است./1307/203/ب1

ارسال نظرات