۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۳۱۴۲۴۲
رییس تبلیغات اسلامی رودان:

سلامت زن، تأمین‌کننده سلامت جامعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی رودان با اشاره به اهمیت جایگاه زن از دیدگاه امام خمینی(ره)، گفت: سلامت زن، تأمین‌کننده سلامت جامعه است.
زن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام سید مهدی هاشمی رییس اداره تبلیغات اسلامی رودان امروز سه شنبه در جمع بانوان تحت پوشش کمیته امداد در محل نمازخانه این اداره، گفت: وقوع انقلاب اسلامی در ایران بستری را فراهم ساخت که زنان مسلمان بتوانند شخصیت خویش را بازیافته و در روند انقلاب، هویت و مقام و منزلت خویش را که مرهون سال­ها مقاومتِ زنان مسلمان در برابر استبداد و فساد و کشف حجاب رضاخانی بود به منصه­ ظهور برسانند، و بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خویش را بازیابند. 


وی بیان داشت: امام خمینى(ره) زن را مظهر تحقق آمال بشر معرفى مى­کنند: «زن انسان است، آن هم یک انسان بزرگ، زن مربى جامعه است، از دامن زن انسان­ها پیدا مى­شوند.»، «زن مظهر تحقق آمال بشر است از دامن زن مرد به معراج مى­رود.


حجت الاسلام هاشمی اظهار داشت: حضرت امام (ره) شخصیت فردى زن را به عنوان موجودى ثانوى قلمداد نمی‌کنند و در مقایسه با مرد هیچ­گاه شأنى پایین­تر براى او قائل نیستند، بلکه معتقدند شخصیت زن اگر بالاتر از مرد نباشد حداقل برابر است و مردان هیچ برترى و منزلتى بر زنان ندارند و اگر تفاوتى وجود دارد، تفاوتى بر حسب تناسب است.


وی با اشاره به فرمایشات امام راحل گفت: تاریخ اسلام گواه احترامات بى حد رسول خدا(ص) به این مولود شریف حضرت زهرا(س) است، تا نشان دهد که زن، بزرگى ویژه­اى در جامعه دارد، که اگر برتر از مرد نباشد، کمتر نیست، اسلام زن­ها را در مقابل مردها قرار داده، نسبت به آن­ها تساوى دارند، البته یک احکام خاص به مرد است که مناسب مرد است، یک احکام خاص به زن است، مناسب زن است، این نه این است که اسلام نسبت به زن و مرد فرقى گذاشته است.


رییس تبلیغات اسلامی رودان در ادامه اظهار داشت: در نگاه و اندیشه­ امام خمینی(ره) زن مسلمانِ عفیف و پاکدامن، به عنوان یک مادر برای فرزندان، یک همسر برای مرد در خانواده و یک انسان با هویت و شخصیت در جامعه، به قدری اهمیت دارد که سلامت فرزندان، مردان (شوهران، پدران و برادران) و جامعه­ها را تضمین می­کند.

 

وی ادامه داد: از ارکان اصلی تشکیل جامعه­ کوچک، یعنی خانواده و سپس جامعه­ بزرگ، یعنی اجتماع است که با سلامت و اصلاح خود، بر دوام و قوام جامعه خواهد افزود و آن را به سوی تعالی و پیشرفت سوق خواهد داد و این امر محقق نمی شود جز با توسل بر دین و آموزه­های اسلامی که تمام دستورات آن در کتاب آسمانیِ قرآن برای حفظ پاکدامنی زنان، وضع شده است.

 

حجت الاسلام هاشمی در پایان تصریح کرد: عزت و شرافتی که اسلام به زن هدیه کرده است، می­تواند چهره­ پاک و حقیقیِ زنِ نمونه­ اسلام را به نمایش گذارد و زمینه­ سعادت دنیوی و اُخروی خود، همسر و فرزندان و دیگر زنان و مردان جامعه­ اسلامی را فراهم آورد که هیچ سعادت و خوشبختی­ای بالاتر از این برای زنان تصور نشده است./851/202/ب1

ارسال نظرات