۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۳۱۲۲۶۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان:

کرمان جزء پنج استان برتر کشور در زمینه ثبت موقوفات است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ استان کرمان با بیان این که کرمان، جزء پنج استان برتر کشور در زمینه‌ ثبت موقوفات است، گفت: در سال 89 اوقاف کرمان به اداره ‌کل درجه‌ یک ارتقا و در سال‌های 91 تا 93 رتبه‌ برتر کشور را کسب کرد.
وقف

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: بیش از 6000 موقوفه، 175 بقعه‌ متبرکه و 7000 مسجد در استان کرمان وجود دارد که نظارت و رسیدگی به آن ها بر عهده اوقاف استان کرمان است.

 

وی تصریح کرد: در تمام بقعه ‌های متبرکه، فعالیت عمرانی در حال انجام است و 50 بقعه‌ ی متبرکه‌ جدید در استان کرمان ساخته‌ایم، و در سال گذشته 160 موقوفه به موقوفات استان اضافه شده است و امسال نیز 100 موقوفه‌ دیگر به موقوفات استان اضافه شده است.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده بیان کرد: در حوزه‌ اخذ اسناد مالکیت موقوفات نیز پیشرفت خوبی داشتیم و مشارکت مردم در زمینه وقف خوب بود و دلیل آن اعتماد سازی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است.

 

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان خاطرنشان کرد: سالانه 1200 هکتار باغ پسته در رفسنجان تحت مدیریت اوقاف است.

 

وی از اعزام سالانه 1000 مبلغ دینی به نقاط مختلف استان خبر داد و ابراز کرد: سالانه سهمیه ‌ای برای طرح تربیت حافظان قرآن داریم؛ که در بخش فرهنگی این اداره کل پیگیری می شود.

 


حجت‌الاسلام قاسمی‌زاده از بیمارستان‌ های راضیه‌ فیروز، ارجمند و نوریه به ‌عنوان سه بیمارستان وقفی کرمان نام برد./9709/303/ب1

ارسال نظرات