۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۳۱۲۱۴۶

برگزاری آیین شمع گردانی همزمان با شام رحلت حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ آیین شمع گردانی و شام شهادت حضرت معصومه(س) با حضور علما، مراجع و خدام حرم فاطمی در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار شد.
مراسم سنواتي خطبه خواني و شمع گرداني خادمين در شام وفات کريمه اهلبيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی به تبیین مقام و منزلت حضرت معصومه(س) پرداخت و جایگاه این بانوی کریمه را در انتشار اسلام و استکبار ستیزی در عرصه مبادلات جهانی تشریح کردند.

 

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شهر قم در انتشار اسلام حقیقی خطاب به مردم و خادمان آستانه در خصوص انتخابات توصیه‌هایی داشت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رأی درست مردم به‌خصوص در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نقش تعیین کننده ای داشته و از فتنه های بعدی پیشگیری می کند، تصریح کرد: دشمن به مراتب فتنه هایی پیچیده تری از فتنه سال 88 برای انقلاب برنامه‌ریزی کرده و تنها هوشیاری مردم و انتخاب درست می‌تواند این فتنه ها را در نطفه خفه کند.

 

در پایان این مراسم با حضور علماو خدام مراسم شمع گردانی و خطبه خوانی انجام شد.

 

لازم به ذکر است، در ایام رحلت بانوی کرامت کاروان خدام حرم فاطمی با عنوان کاروان های سفیران کریمه(س) به 10 استان کشور اعزام شده و فضای شهرهای مختلف را به عِطر بانوی کریمه معطر کردند.

 

همچنین همزمان با سالروز رحلت جانسوز این بانوی کریمه با برپایی هشت ایستگاه صلواتی در اطراف آستانه قم تعداد 153 هزار غذای نذری در سه نوبت صبح، ظهر و شب در میان زائران و مجاوران توزیع شد.

 

افزون بر این مراسم ویژه ای به مناسبت شهادت حضرت معصومه(س) روز جمعه با حضور مداح اهل بیت(ع) حاج نزار قطری بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی برگزار شد و همزمان در این آستان سخنرانی برای زائران و مجاوران به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی صورت گرفت./968/پ202/ی

ارسال نظرات