۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۳۱۱۶۲۷
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

طرح آموزشی «قیام» در روستاهای محروم خراسان شمالی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: طرح فرهنگی «قیام» شامل آموزش نماز و احکام در روستاهای محروم خراسان شمالی که از روحانی و مبلغ بی‌بهره بوده‌اند، اجرا می شود.
حجت الاسلام احمدي فر - رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالي

حجت الاسلام رضا احمدی فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از اجرای طرح آموزشی فرهنگی قیام در روستاهای محروم استان خبر داد و افزود: این طرح شامل آموزش نماز و احکام به روستاییانی است که در محل سکونت آنها روحانی مبلغ حضور ندارد.

 

وی با بیان اینکه اکنون کار شناسایی روستاهای محروم و دورافتاده استان که در چهارچوب این طرح قرار می‌گیرند در حال انجام است، اظهار کرد: پس از شناسایی روستاهای مشمول طرح قیام، با مشارکت حوزه علمیه خراسان شمالی و قم، روحانیان مبلغ به این روستاها اعزام شده و احکام مربوط به نماز و مسائل شرعی را برای اهالی بیان و تشریح می کنند.

 

حجت الاسلام احمدی فر ادامه داد: هدف از اجرای طرح قیام در روستاهای محروم خراسان شمالی احیای فریضه الهی نماز و قرائت صحیح آن، توسعه و ترویج فرهنگ متعالی نماز در مناطق محروم و روستایی، بالا بردن سطح معلومات دینی و مذهبی روستاییان در زمینه نماز و افزایش فعالیت های دینی و مذهبی در این مناطق است.

 

به گفته وی روحانیان اعزامی به روستاها و مناطق محروم خراسان شمالی در قالب طرح قیام با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به شبهات دینی، نسبت به رفع شبهات و پرسش‌های مخاطبان درباره نماز و سایر واجبات الهی و تلاش برای زیباخوانی و تصحیح قرائت نماز اقدام می کنند.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی اجرای طرح آموزشی فرهنگی قیام در روستاها و مناطق محروم استان را یکی از محوری‌ترین طرح های ستاد اقامه نماز استان در سال جاری دانست و از روستاییان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها خواست تا برای اجرای این طرح با روحانیان اعزامی همکاری لازم را داشته باشند.

 

حجت الاسلام احمدی فر در ادامه با انتقاد از وضعیت اقامه نماز در مدارس خراسان شمالی، اظهار کرد: موضوع اقامه نماز جماعت در مدارس استان مورد ظلم قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه اکنون در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی 290 مدرسه وجود دارد که تنها در 70 مورد آن نماز جماعت با بهره گیری از ظرفیت روحانیان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در عمل 220 مدرسه بجنورد از امام جماعت روحانی بی بهره بوده و در آنها نماز جماعت به امامت فرهنگیان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام احمدی فر با بیان اینکه یکی از موانع موجود در برابر اقامه نماز جماعت در مدارس استان با امامت روحانیان، تأمین نشدن اعتبار لازم برای ایاب و ذهاب روحانیان است، افزود: از آموزش و پرورش انتظار داریم هزینه‌های ایاب و ذهاب ائمه جماعت و روحانیان به مدارس را تأمین کند.

 

وی تصریح کرد: روحانیان استان آمادگی اقامه نماز جماعت در تمامی مدارس استان را دارند اما تحقق این امر نیازمند همکاری آموزش و پرورش در زمینه تأمین هزینه ایاب و ذهاب این روحانیان به مدارس است.

 

حجت الاسلام احمدی فر با تأکید بر توجه بیشتر به برپایی نماز جماعت در مدارس، اظهار کرد: اکنون موضوع اقامه نماز در مدارس به حاشیه رفته و به برپایی نماز جماعت در دستگاه ها و ادارات توجه بیشتری می شود در حالی که اقامه نماز می بایست ابتدا از مدارس مقطع ابتدایی فرهنگ سازی شده تا در آینده فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه فراگیر شود.

 

وی تصریح کرد: به منظور داشتن جامعه ای اهل نماز می بایست پی‌سازی کنیم نه آنکه پایه را رها کرده و توان و سرمایه های موجود را به دیگر بخش‌ها معطوف کنیم.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی در خاتمه گفت: گسترش اقامه نماز جماعت در مدارس با امامت روحانیان نیازمند توجه ویژه مسؤولان و متولیان امر و پرداختن بیشتر رسانه ها به این موضوع است./9314/302/ب1

ارسال نظرات