۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۳۱۱۴۲۴
معاون ستاد اقامه نماز کشور:

ترویج مؤثر اقامه نماز در جامعه نیازمند مخاطب‌شناسی و روزآمدی است

خبرگزاری رسا ـ معاون ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه اکنون نمازشناسی و شیوه‌های صحیح و چگونگی دعوت به نماز در جامعه از رویکردهای اصلی ستاد اقامه نماز کشور هستند، گفت: ترویج مؤثر اقامه نماز در جامعه نیازمند مخاطب‌شناسی و روزآمدی است.
سيدعلي منيري- معاون ستاد اقامه نماز کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سیدعلی منیری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد اقامه نماز کشور، عصر یکشنبه در نخستین اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه راهکارهای اقامه نماز و اشاعه فرهنگ برپایی این فریضه الهی می بایست عملی و اصولی باشد، افزود: اقامه گسترده نماز در جامعه ما نیازمند این است که شیوه‌های برپایی آن نیز با زبان مخاطبان متناسب و همخوان باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه لازم است با برنامه ریزی اصولی و مناسب، شیوه های درستی برای ترویج اقامه نماز در کشور به کار گرفته شوند، اظهار کرد: روش های گسترش فرهنگ نماز در جامعه باید با زبان مخاطب و نیازهای روز متناسب بوده و ساز و کار لازم برای انجام این روش ها نیز فراهم شود.

 

منیری با بیان اینکه در این راستا اکنون نمازشناسی و شیوه‌های صحیح و چگونگی دعوت به نماز در جامعه به رویکردهای اصلی ستاد اقامه نماز تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: برای گسترش اقامه نماز در جامعه و افزایش حضور اقشار مختلف مردم در صفوف نمازهای جماعت، می بایست راهکارهای عملی ارائه و تبیین شود.

 

وی با تأکید بر اینکه در این راستا می بایست دستگاه های فرهنگی و مذهبی و همه مسؤولان و متولیان امر، در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ اقامه نماز در جامعه اقدامات مناسب و اصولی انجام دهند، تصریح کرد: نمازشناسی نیازمند راهکارهای اجرایی بوده به همین دلیل برای شناساندن بیش از پیش این فریضه الهی به اقشار مختلف مردم و تبیین جایگاه آن باید فعالیت تحقیقی و کار عملی صورت گیرد.

 

منیری با بیان اینکه لازم است با ارائه راهکارهای علمی و عملی، فرهنگ اقامه نماز در جامعه ارتقا یابد، خاطرنشان کرد: ترویج مؤثر اقامه نماز در جامعه نیازمند مخاطب‌شناسی و روزآمدی بوده و در این راستا می بایست هر کس وظیفه و رسالت خود را به درستی شناخته و به آن عمل کند.

 

وی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نماز در سومین اجلاس سراسری نماز در کشور، افزود: اگر مسؤولان و مردم رهنمودهای رهبری درباره نماز را رعایت کنند بدون شک زمینه برای اقامه گسترده نماز در جامعه مهیا می شود.

 

منیری ادامه داد: در حال حاضر غرب و استکبار جهانی تلاش می کنند تا با برنامه ریزی فنی، اصولی و دقیق جوانان را از نماز دور کنند به همین دلیل در داخل کشور نیز می بایست برنامه هایی متناسب و اصولی برای مقابله با این روند اجرا شود.

 

وی تصریح کرد: در این راستا لازم است روش‌های جدیدی برای دعوت به نماز در مهدهای کودک، مدارس، آموزشگاه‌ها، دانشگاه‌ها و روستاها و اداره‌ها تدوین و اجرا شوند چرا که روش های قدیمی و سنتی به تنهایی جوابگو نیست.

 

منیری با اشاره به اینکه اکنون یکی از چالش‌های موجود دوری برخی جوانان از نماز است، خاطرنشان کرد: شیطان تمام تلاش خود را می کند تا افراد از نماز دور شوند از این رو باید برنامه های ما نیز با این تلاش متناسب باشد.

 

معاون ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه تاکنون 23 اجلاس استانی نماز در استان های مختلف کشور برگزار شده است، افزود: بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز در کشور نیز به میزبانی استان قم طی بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری این اجلاس ها، شناسایی ظرفیت استان های مختلف در حوزه نماز است، اظهار کرد: همچنین در این اجلاس ها از فعالان برگزیده حوزه اقامه نماز تجلیل می شود.

 

منیری در خاتمه با اشاره به وضعیت خراسان شمالی در بخش اقامه نماز، تصریح کرد: با توجه به توان و ظرفیت های موجود در این استان، امید می رود خراسان شمالی در آینده به عنوان میزبان اجلاس سراسری نماز انتخاب شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات