۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۳۱۱۰۰۵
حجت الاسلام معادی تبیین کرد؛

ویژگی های نمایندگان مجلس تراز انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی گفت: کسانی که می خواهند نماینده مردم شوند افزون بر شرایطی که مقررات آن را وضع کرده و شورای نگهبان بر آن نظارت می کند، باید به طور نسبی دین شناس باشند تا با توجه به اصول دینی که می شناسند در تصویب قوانین اسلامی کوشا بوده و نظر دهند.
حجت الاسلام ابراهيم معادي ، مسؤول دفتر نمايندگي شوراي سياست گذاري ائمه جمعه خراسان رضوي

حجت الاسلام ابراهیم معادی، مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به تحلیل بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور پیرامون مقوله مهم انتخابات پرداخت و گفت: نظام ما یک نظام مبتنی بر مردم سالاری با درون مایه دینی است و بر روی یک علم افراشته شده که آن علمِ اسلام است.

 

وی در تبیین ویژگی های نماینده مجلسِ تراز انقلاب اسلامی افزود: جمهوری اسلامی یک نظام دینی است و قوانینی که مجلس شورای اسلامی وضع می کند، باید برگرفته از اصول و پایه های اسلامی باشد؛ از همین رو کسانی که می خواهند نماینده مردم شوند علاوه بر شرایطی که مقررات آن را وضع کرده و شورای نگهبان بر آن نظارت می کند مانند مدرک تحصیلی، باید به طور نسبی دین شناس باشند تا با توجه به اصول دینی ای که می شناسند در تصویب قوانین اسلامی کوشا بوده و نظر دهند.

 

حجت الاسلام معادی در تشریح سخن خود، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید افرادی باشند که افزون بر اعتقاد به اسلام، شناخت کافی درباره آن داشته باشند؛ در نتیجه صرف باور به اسلام کفایت نمی کند و باید شناخت تفصیلی داشته و در عرصه های مختلف عملی نیز سلامت کافی را داشته باشند.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی، «محرز بودن باور و اعتقاد داوطلب نمایندگی مجلس به اسلام و انقلاب» را ویژگی دیگر یک نماینده دلسوز دانست و اظهار کرد: به طور خلاصه یک نماینده مجلس باید در حوزه سیاسی کشور، سیاست هایی که به روز تعریف می شود را مورد پیگیری قرار دهد چرا که در طرف مقابل ما، دشمن نیز سیاستش را به روز عوض می کند؛ در نتیجه یک نماینده مطلوب باید بتواند دشمن شناسِ به روزی باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های تشخیص نمایندگان اصلح برای مجلس خبرگان رهبری نیز اشاره کرد و گفت: راجع به مجلس خبرگان رهبری، آن چه در شرایطش آمده این است که باید اجتهاد آن ها برای فقهای شورای نگهبان محرز شده و صلاحیت آن ها تأیید شود؛ البته ممکن است کسی اجتهادش محرز باشد اما سابقه سیاسی مناسبی نداشته باشد و التزام عملی به ولایت و نظام او برای شورا محرز نشود؛ در نتیجه صلاحیت آن ها در همه ابعاد باید برای فقهای شورای نگهبان محرز شود.

 

حجت الاسلام معادی خاطرنشان کرد: ممکن است علمایی باشند که در مقام نظری جایگاه بالایی داشته باشند اما خروجی عملکرد آن ها به گونه ای باشد که بیشتر در زمین دشمن بازی کرده باشند؛ از همین رو باید صلاحیت نظری و عملی نمایندگانی که می خواهیم عالی ترین مجلس را در اختیار آن ها قرار دهیم برای فقهای شورای نگهبان محرز شود و طبق قانون نظر آن ها است که شرط است.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در خراسان رضوی افزود: مردم هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری باید بدانند که به افرادی رأی دهند که این شرایط را داشته باشند و اگر شناخت اجمالی و تفصیلی ندارند به گروه ها و افرادی که فهرست معرفی می کنند، اعتماد کنند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که «مردم به کدام فهرست ها می توانند اعتماد کنند؟» اظهار کرد: پرچم گروه ها و احزاب اسلامی مهم نیست؛ همانطور که بنی عباس و آل مروان با پرچم خونخواهی آل علی(ع) به حکومت رسیدند اما کاری با آل علی(ع) کردند که روی امویان را سفید کردند.

 

حجت الاسلام معادی تأکید کرد: میزان سنخیت گروه هایی که پرچم اسلامی دارند با ویژگی هایی که امام(ره) و رهبر معظم انقلاب تعیین فرموده اند، برای اکثر مردم روشن است و مواضع آن ها مشخص است که ادامه دهنده سیاست های استکبار و صهیونیسم بوده اند و یا از ابتدا در برابر دشمنان اسلام و در خدمت مردم بوده اند؛ مردم با اندکی تأمل می توانند آن ها را شناسایی کنند./820/302/ب1

ارسال نظرات