۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۳۰۷۲۱۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

سبک زندگی امام رضا برای آحاد مردم جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حیات معنوی و سبک زندگی امام رضا(ع) باید برای آحاد مردم و به ویژه نسل جوان جامعه تبیین شود، گفت: باید تلاش و اهتمام والایی شود تا از زندگانی این امام بزرگوار تصویر درست و شایسته ای ارائه شود.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مازندران امشب در دیدار هیأت های مذهبی استان با آیت الله طبرسی در مشهد مقدس که به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: سیره رضوی الگوی عملی از سبک زندگی اسلامی است که باید تلاش کنیم تا این سیره ارزنده و گرانقدر را در جامعه ترویج دهیم.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امروز دشمنان به دنبال معنویت زدایی در جامعه دینی هستند، افزود: باید برای مقابله با این توطئه دشمنان در راستای گسترش تعالیم والای دینی و فرهنگ غنی اسلامی تلاش کنیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، تصریح کرد: ترویج و نشر فرهنگ اسلامی و کارکرد های تبلیغی اسلامی می تواند بهترین شیوه برای مقابله با این هجمه ها باشد که باید با برنامه ریزی ارزنده ای در راستای تحقق آن حرکت کرد.

 

وی با تاکید بر این که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال تحقق اهداف و برنامه های خود هستند، گفت: توسل به سیره نورانی و گرانقدر ائمه معصومان(ع) و ترویج آن می تواند عاملی گرانقدر در راستای مقابله با آن باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که جامعه اسلامی از فرهنگ غنی و داشته ها و ظرفیت های گرانقدری برخوردار است، بیان داشت: باید از این ظرفیت ها و فرهنگ والای خود در راستای نهادینه سازی فرهنگ غنی اسلامی و تحقق سبک زندگی دینی بهره گیری کنیم.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که حیات معنوی و سبک زندگی امام رضا(ع) باید برای آحاد مردم و به ویژه نسل جوان جامعه تبیین شود، بیان داشت: باید تلاشی و اهتمام والایی شود تا از زندگانی این امام بزرگوار تصویر درست و شایسته ای ارائه شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به اجتماع 27 میلیونی اربعین حسینی امسال اشاره کرد و با بیان این که  ولایت مداری و تبعیت از امامت و ولایت بزرگ‎ترین درس نهضت حسینی و قیام عاشورا است، تصریح کرد: دین خلاصه مکتب عاشورا است و امام حسین(ع) برای دفاع از شریعت محمدی دست به قیام زد و در این راه به شهادت رسید و این درس بزرگی برای همه ما است که برای دفاع از دین و ارزش های دینی باید جان خود را در کفه اخلاص قرار دهیم. 

 

وی با تأکید بر این که امروز درس ولایت مداری و دفاع از ولایت فقیه و قیام عاشورا باید از سوی همگان در جامعه ایرانی نهادینه شود، خاطرنشان کرد: در دفاع از حریم ولایت و رهبری نباید تعارف کرد، بلکه وظیفه خواص در این خصوص سنگین تر از دیگران است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که جوانان باید از مکتب اهل بیت(ع) بهره مند شوند خاطرنشان کرد: تنها راه پیشرفت مادی و معنوی انسان در تمسک به اهل بیت(ع) است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تاکید کرد: شیعیان با تمسک و پیروی به اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، راه سعادت را کسب می کنند و نجات حقیقی را به دست می آورند زیرا امامان، چراغ روشن و مشعل هدایت بشریت هستند و مطالعه و سیره شخصیت امامان همام ضروری است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران، بحران های امروز در کشورهای اسلامی را به دلیل دوری از سیره اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر امت اسلامی همان طور که پیامبر گرامی اسلام سفارش فرمودند به قرآن و اهل بیت پناه ببرند به حتم هیچ تهدیدی جامعه اسلامی را تهدید نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با بیان این که ترویج فرهنگ رضوی می تواند جامعه ما را در برابر هجمه های گسترده غرب مصون نگه دارد، بیان داشت: نهادهای دینی و فرهنگی باید از همه ظرفیت های موجود برای جهانی سازی این فرهنگ غنی بهره گیرند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که یکی از شاخصه های مهم فرهنگ دینی، معارف تعالی بخش رضوی است، خاطرنشان کرد: وجود مرقد حضرت رضا(ع)که تنها امام معصوم شیعه در ایران هستند، نقشی بدیهی در فرهنگ اسلامی ایرانی دارد./950/202/ب1

ارسال نظرات