۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۳۰۶۳۸۴
لاریجانی در صحن علنی مجلس:

نامه رهبری پشت پرده نفاق کشورهای غربی را آشکار ساخت/ ایران برای همکاری صادقانه در مبارزه با تروریسم آماده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پیام دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، پرده های نفاق مدرن را که در پشت روحیه قدرت های استکباری قرار گرفته بود را کنار زد و بخش های مهمی از واقعیت را عیان ساخته است.
لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور چشمگیر زائران در اربعین حسینی ، اظهار کرد: در راهپیمایی اربعین امسال اراده مبارزه با مظاهر نفاق، استکبار و جهل به خوبی مشهود بود.


وی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی،بیان کرد: پیام این نامه پرده های نفاق مدرن را که در پشت روحیه قدرت های استکباری قرار گرفته بود را کنار زد و بخش های مهمی از واقعیت را عیان ساخته است.


رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبارزه اسلام با خشونت های جاهلانه و تعصبات کور، تصریح کرد: گرفتاری تروریستی در منطقه معلول دسایس پشت‌صحنه حیله‌گران دیکتاتور منطقه و سرویس‌های قدرت‌های بزرگ است.


وی گفت: رهبر معظم انقلاب با نامه خود به جوانان غربی مبنای جدید برای تعاملات دنیای غرب و اسلام را پی ریزی کردند که این تعاملات بر مبنای عقلانیت و احترام به فرهنگ ها استوار خواهد بود.


لاریجانی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم نیاز به لشگر کشی ندارد، افزود: مبارزه با تروریسم نیازمند دست برداشتن از روحیه سیطره طلبی و تن دادن به حقوق مسلمانان است و تحرکات اخیر در منطقه گوشه‌هایی از دست‌های پنهان در حمایت از تروریست‌ها را عیان نموده است. گرچه تابلویی که بلند کرده‌اند مبارزه با تروریسم است.


وی با بیان اینکه برخی از کشورها به خیال خود می توانند با آشفته سازی منطقه رویاهای خود را فراهم کنند، اظهار کرد: دخالت نظامی ترکیه در عراق آنهم علی‌رغم همه مخالفت‌های دولت عراق با هر عنوانی که ظاهراً مطرح شده باشد، چیزی جز مسئله‌سازی جدید و توجیه اقدامات تروریست‌ها در موصل نخواهد بود؛ به نظر می‌رسد تلاش می‌شود شکل جدیدی به ماجرای شوم تروریستی در منطقه موصل داده شود.


رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران طالب خبر و آرامش و امنیت در منطقه است، تصریح کرد:جمهوری اسلامی بارها از کشورهای منطقه برای همکاری صادقانه در مبارزه با تروریسم دعوت کرده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش اخیر آزانس دراربتاط با فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: این گزارش اذعان می‌کند دعاوی مطروحه حداکثر در حد تحقیق آنهم تا سال 2003 بوده است، حال جای سوال وجود دارد که این همه سروصدا و تحریم‌ها که در سال‌های اخیر آمریکا و غرب به راه انداختند، صرفاً براساس ادعای تحقیق در این امور بوده است. با توجه به این مسئله آیا می‌توانند هیچ توجیهی برای تحریم‌ها بیان کنند؟


رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنهمه ادعا که می‌گفتند ایران به سلاح هسته‌ای دست یافته است و باید تحریم‌های سخت وضع کنیم، چگونه با این گزارش اخیر سازگار است؟ این گزارش نشانگر رفتارهای دروغین و ستم غرب نسبت به ملت ایران در سال‌های اخیر دارد و امیدواریم شورای حکام براساس گزارش، پرونده‌سازی ساختگی علیه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را مختومه و راه را برای اجرای توافق هسته‌ای فراهم کند./858/پ202/ج

 

ارسال نظرات