۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۳۰۶۲۴۲
امام جمعه شهرضا:

مسؤولیت های اجتماعی امانت های الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرضا با بیان این‌که مسؤولیت های اجتماعی امانت های الهی هستند، گفت: پست ها و مقام هایی که در دست هر یک از افراد است، در جایگاه خود بسیار حساس و واجد شرایط حساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی، امام جمعه شهرضا، امشب در مسجد صدیقه طاهره این شهرستان عنوان کرد: علاقه و دلسوزی پیامبر(ص) به هدف متعالی که در پیش داشتند، از جمله ویژگی های شخصیتی ایشان بود، نگرانی آن حضرت از جهت گمراهی برخی از افراد به اندازه ای بود، که پروردگار به آن حضرت فرمود وظیفه تو تنها ابلاغ رسالت است.

 

وی در ادامه با اشاره به آیه «اِنّا سَنُلقی َ عَلَیکَ قَولاً ثَقیلاً» اظهار کرد: در ابتدای رسالت، وظیفه ای خطیر بر عهده پیامبر(ص) نهاده شد، عظمت سخن خداوند به اندازه ای بود که هر گاه جبرئیل بر آن حضرت نازل می شد، بدن و صورت ایشان قرق عرق می شد.

 

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: استقامت بر مسیر حق بسیار سخت است، انجام واجبات و ترک محرمات سخت ترین مسؤولیت افراد است اما در عین حال پاداش آن نیز بسیار بزرگ و با عظمت است.

 

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: پست ها و مقام هایی که در دست هر یک از افراد است، در جایگاه خود بسیار حساس و واجد شرایط حساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد، توجه به کسب حلال یکی از مهم ترین مسائلی است که افراد باید در هر شرایطی مدِّ نظر داشته باشند.

 

وی گفت: پیامبر(ص) در طول 23 سال، رسالت بسیار بزرگ تبلیغ احکام و شرایع دین را به انجام رساند، و مبلغان و علما نیز در طول تاریخ همواره با تأسی به آن حضرت در این مسیر اقدام کرده اند؛ در شرایطی که تهاجمات گسترده بر علیه دین اسلام وجود دارد، علما و طلاب در حوزه علمیه قم و سایر مراکز علمی در سنگر حمایت از اصول و مبانی دین فعالیت های قابل توجهی انجام می دهند.

 

امام جمعه شهرضا صبر و بردباری در ابلاغ رسالت و دستور خداوند را یکی دیگر از مهم ترین وسژگی های پیامبر برشمرد و عنوان کرد: خداوند در سوره مدثر خطاب به پیامبر می فرماید «وَلِرَبِکَ فَصَبِّر»، برای پروردگارت در مسیر رسالت صبر کن؛ حضرت موسی(ع) زمانی که به فرمان خداوند برای هدایت فرهون به دربار او رفت، از خداوند خواست تا به او شرح صدر عنایت کند، اما خداوند این شرح صدر را از ابتدا به پیامبر اسلام(ص) عطا فرمود.

 

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: در طول 14 قرن پس از ظهور دین اسلام، همواره علما و مراجع با صبر و اخلاق نبوی، دین اسلام را ترویج کرده اندو از بروز انحرافات در آن جلوگیری کرده اند.

 

وی شب زنده داری و تضرع به درگاه الهی در نیمه شب را یکی از مهم ترین عوامل موفقیت پیامبر(ص) برشمرد و گفت: افرادی که در طول روز و در دوران حیات خود همواره موفق هستند، در نیمه شب از درگاه الهی استمداد می طلبند و پیامبر اکرم(ص) در این زمینه از دیگران برتر بود.

 

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: وجو پیامبر اکرم(ص) در میان امت، باعث مصونیت از عذاب الهی بود، اما در زمان حاضر نیز یکی از عواملی که می تواند از بروز عذاب الهی جلوگیری کند، استغفار و توبه از گناهان است، استغفار زمینه نزول برکات الهی را ایجاد و مانع حبس نعمات می شود.

 

حجت الاسلام یعقوبی در پایان گفت: پیامبر اکرم(ص) اسنانی دلسوز و فداکار بود که برای تبلیغ دین اسلام به تنهایی بپا خاست و پروردگار هم ایشان را کمک کرد، تلاش های پیامبر اکرم(ص)، دین ایشان را برای مسلمانان در تمام ایام ایجاد کرده از این جهت باید در تمام طول سال به یاد ایشان بود و به وجود مقدس آن حضرت درود و سلام فرستاد./868/202/ب1

ارسال نظرات