۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۸
کد خبر: ۳۰۳۵۲۴
در مسابقه بزرگ قرآنی تهران؛

3300 نفر از قاریان و حافظان کشور حضور پیدا خواهند کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که هفته آینده یکی از بزرگترین مسابقه‌های قرآنی در تهران برگزار می‌شود، گفت: در این مسابقه 3300 نفر از قاریان و حافظان کشور حضور پیدا خواهند کرد؛ بیت مرحوم علامه برای احیای تفسیر در حوزه علمیه و تربیت طلاب و فضلا در بحث تفسیر در تحت عنوان دارالقرآن علامه طباطبایی در حال فعالیت است.
نجفي قدسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی در دوازدهمین همایش اساتید تفسیر که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد،گفت: بیت علامه طباطبایی با هدف نشر آثار این عالم بزرگ،اشاعه تفسیر قرآن در حوزه و جامعه و آشنایی عموم مردم با معارف قرآن به دارالقرآن تبدیل شد.


وی افزود: بیت علامه طباطبایی در این 3 سالی که بازسازی شده مورد بهره برداری‌های بسیار قرار گرفته و محل برگزاری برنامه‌های ارزشمند قرآنی بوده است؛ در این دارالقرآن مجامع تفسیری، همایش‌های قرآنی و دوره‌های آموزش تفسیر و قرآن برگزار می‌شود.


نجفی قدسی اظهار داشت: اگر علامه طباطبایی امروز در میان ما حضور ندارد، اما بیت ایشان همچنان نورانی است، در این دارالقرآن مفسران قرآنی به برکت نفس حق علامه تربیت می‌شوند؛ مراجع که سرمایه‌های حوزه و ستارگان جهان تشیع هستند از پرورش یافتگان مکتب علامه به شمار می روند.


وی ادامه داد: بیش از 3 هزار مؤسسه قرآنی در کشور فعال هستند، اما به صورت عمومی به برنامه‌هایی همچون حفظ و تلاوت می‌پردازند، اما دارالقرآن علامه ممحض در بحث تفسیر است و تلاش می کند که این علم قرآنی ابتدا در حوزه علمیه و سپس در جامعه گسترش پیدا کند.


مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که هفته آینده یکی از بزرگترین مسابقه‌های قرآنی در تهران برگزار می‌شود، ابراز داشت: در این مسابقه 3300 نفر از قاریان و حافظان کشور حضور پیدا خواهند کرد؛ بیت مرحوم علامه برای احیای تفسیر در حوزه علمیه و تربیت طلاب و فضلا در بحث تفسیر در تحت عنوان دارالقرآن علامه طباطبایی در حال فعالیت است.


وی عنوان کرد: افزون بر همایش های قرآنی دروس تفسیر نیز توسط علمای حوزه علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی تدریس و ارائه می شود، علامه طباطبایی از جایگاه بسیار والایی برخوردار بود و حضرت آیت الله جوادی آملی درباره ایشان فرمودند علامه با بهره‌مندی از کوثر وحی توانست زمینه احیای علوم اسلامی را در سطح کشور و خارج فراهم کند؛ علامه طباطبایی سبب شد تشنگان هدایت الهی بتوانند از چشمه معارف قرآن بهره ببرند./1323/پ202/ف2

ارسال نظرات