۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۰۲۵۶۱
مدیر حج و زیارت هرمزگان خبر داد؛

افزایش 4 برابری ثبت نام هرمزگانی‌ها برای پیاده‌روی اربعین

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت استان هرمزگان با اشاره به ثبت نام بیش از 14 هزار نفر برای اعزام به کربلا به مناسبت اربعین حسینی از افزایش 4 برابری زائران هرمزگانی نسبت به اربعین سال گذشته خبر داد.
افزایش 4 برابری ثبت نام هرمزگانی‌ها برای پیاده‌روی اربعین

امان‌الله ماندگاری مدیر حج و زیارت استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه تاکنون 14 هزار و 232 نفر از شهروندان هرمزگانی از طریق سایت سماح برای حضور در تجمع اربعین حسینی و سفر به کربلا نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: بیشترین آمار متعلق به شهرهای بندرعباس با 7 هزار و 544 نفر، میناب با 3 هزارو 32 نفر، رودان با هزار و 484 نفر، بندرلنگه هزار و 161 نفر و کمترین آمار از جزیره کیش با 36 نفر اعلام شده است.

 

وی با اشاره به آمادگی این سازمان برای زائران کربلا تا دوم آذرماه از طریق سایت سازمان حج و زیارت "سماح" افزود: هرمزگان به عنوان سومین استان کشور پس از تهران و خراسان رضوی با برگزاری جلسات متعدد ستاد اربعین حسینی به دنبال سازماندهی و تسهیل در اعزام زائران استان به کربلا است.

 

مدیر حج و زیارت استان هرمزگان در ادامه با تاکید بر حضور ثبت نام کنندگان در دفاتر حج و زیارت در شهرستان‌ها و تعیین تکلیف برای دریافت ویزا تصریح کرد: سال گذشته 2 هزار و 700 نفر از هرمزگان هم‌زمان با اربعین حسینی به عتبات عالیات اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه اعزام زائران هرمزگان از طریق مرز شلمچه انجام می‌شود ابراز داشت: افراد پس از دریافت ویزا در قالب گروه‌های 5 الی 10 نفری از 29 آبان‌ماه سال جاری عازم کربلا می‌شوند.

 

ماندگاری از استقرار 15 نمایندگی سفارت عراق در ایران برای تسهیل در صدور ویزا به زائرین خبر داد و اذعان کرد: صدور ویزا برای زائران استان‌های جنوب شرق کشور در نمایندگی سفارت عراق در شهر کرمان انجام می‌شود.

 

وی در پایان تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تسهیلاتی اندیشیده شده است تا روزانه بالغ بر هزار و 500 تا هزار و 700 ویزا برای زائران اربعین حسینی به کربلا صادر شود./851/302/ب1

ارسال نظرات