۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۰۱۶۸۶
با هدف فضاسازی برای پشتیبانی از زائران؛

همایش بزرگ خادمان زائران اربعین حسینی در طرقبه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ خادمان زائران اربعین حسینی با هدف فضاسازی برای پشتیبانی از زائران اربعین و ساماندهی خدمات، پیش از ظهر امروز در حسینیه گلستانی شهرستان طرقبه برگزار شد.
اربعين حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش بزرگ خادمان زائران اربعین حسینی پیش از ظهر امروز با حضور خادمین زائرین اربعین حسینی، امام جمعه و فرماندار شهرستان طرقبه، حجت الاسلام جمالی و مسؤولین ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در حسینیه گلستانی شهرستان طرقبه برگزار شد.

 

علی محمدی، مسؤول کمیته پشتیبانی و جذب کمک های مردمی ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی، فضاسازی برای پشتیبانی از زائران اربعین و ساماندهی خدمات را از اهداف برگزاری این همایش خواند و اظهار کرد: ستاد اربعین در قالب 10 کمیته در استان تشکیل شد و ستاد بازسازی عتبات، مسؤولیت کمیته پشتیبانی و جذب کمک های مردمی ستاد اربعین امام حسین(ع) را بر عهده دارد.

 

وی تصریح کرد: تا کنون 10 موکب از شهرستان های مختلف برای پذیرایی روزانه هزار نفر تا پنج هزار نفر زائر، اعلام آمادگی کردند و ساماندهی و مجوزهای لازم برای این موکب ها گرفته شده است تا در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی اقدامات لازم برای تغذیه، حمل و نقل و تأمین پشتیبانی آن ها را انجام دهند و به بهترین نحو ممکن خدمت رسانی کنند.

 

مسؤول کمیته پشتیبانی و جذب کمک های مردمی ستاد بازسازی عتبات خراسان رضوی گفت: انتقال و استفاده از تجارب افرادی که در این همایش به عنوان فعالین در عرصه برنامه ریزی در کاروان های پیاده اربعین و امام رضا(ع) در طی سال های گذشته حضور دارند و همکاری جهت استفاده از ظرفیت های استان برای حداقل سه هزار نفر زائر پیاده در اربعین امام حسین(ع) از جمله خروجی های این همایش محسوب می شود.

 

محمدی بیان کرد: لیست 136 مورد از اقلام مورد نیاز زائرین فراهم شده که براساس اولویت مورد تأمین در شهرستان ها توزیع و اعلام شده است؛ برای پشتیبانی زائران در استان بیشتر نیازمند کمک های غیر نقدی به  صورت کالا و اقلام هستیم و تأمین کالاها به ویژه در تولیدات شهرستان ها مد نظر قرار دارد و کمیته پشتبانی استان اصراری بر جمع آوری وجوهات نقدی مردم ندارد.

 

وی افزود: محبین امام حسین(ع) می‌توانند وجوهات نقدی خود را از طریق شماره حساب سراسری «1040» بانک ملی ایران و نیز شماره حساب 0120200000000 با شناسه 577125، بانک ملی که برای کمک های مردمی اربعین خراسان رضوی اختصا ص یافته است، پرداخت کنند./844/202/ب2

ارسال نظرات